Schaferbus

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Sabina Grönqvist - 28 april 2012 09:58

Nu har jag velat fram & tillbaka i veckan angående Kamikazens hälsostatus, det känns liksom lite diffust sådär. I torsdags matvägrade han på morgonen igen & nä det känns inte alls bra. Khan har aldrig matvägrat, gjorde det inte när Diva höglöpte & det är inte det att han är ointresserad av maten utan tar en tugga, sätter den liksom i halsen & sen vill han inte äta.

Under tiden får Khan äta uppblött mat (det äter han med relativt god aptit, jobbar dock för att svälja) & får gå på lugna promenader, men verkar bli trött av en vanlig Svenssson promenad.    På måndag blir det en tur till veterinären, hittar hon inget i halsen kommer jag be om ett blodprov för att helt utesluta någon typ av infektion. Det KAN ju såklart vara löptikstider eller något sånt men nja... jag vill kolla för jag tycker det känns lite konstigt.    Har hotat med att dra in lördagsgodiset ett bra tag framåt om det skulle visa sig att han luras....


Inköpet av min fina hermes byrå får alltså vänta tills jag vet vad kalaset går på f fa eftersom jag inte fått min lön som jag skulle denna månaden. Det har förresten ingen sjuksköterska.  Efter en miljon turer (jag bryr mig inte ett dugg om var felet ligger jag ska ha mina pengar PUNKT!) är vi lovade utbetalning på onsdag= tur till ikea.


 

Ska inhandlas till balkongen. En lavendel i korgkrukan & så lite perenner i den här :-)

 

Nya sovrumsgardiner. Hittade jättefina gröna krukor på Blomsterlandet som passar bra till.

Byrån till sovrummet så det kan börja se lite möblerat ut & jag slipper ha alla kläder i skåpen i hallen. Har inte riktigt bestämt mig bara om jag ska köpa denna byrån eller den som är lite högre med små grej lådor överst.

Lönen får alltså mer än gärna komma nu  !

  

  

Det har alltså varit väldigt lugnt på hundfronten under veckan. Ett litet pass position & snabba ställande/läggande körde vi hemma i vardagsrummet, men annars har det varit sträng träningsvila. Istället har jag tvångsgosat den motvilliga pälsen varje kväll.   Nu börjar det dra rejält i "hundträningsfingrarna" & det är ju attans att vi missar byggsök imorgon som är så kul. 


Idag är planen att åka och handla. En lite längre runda ska jag gå med Khan så han får sträcka lite på sig, men han får finna sig i att gå kopplat och i promenadtempo. Vädret känns ju inte så peppigt så jag tror att jag passar på att fixa inomhus idag.  

Ovido - Quiz & Flashcards