Schaferbus

Alla inlägg den 4 april 2012

Av Sabina Grönqvist - 4 april 2012 10:23

 


Idag är min lägenheten tom. Halvvägs igenom morgonens första kaffekopp ringde mamma.

- Hej vi kör från klubben nu & hämtar upp Khan. Du kan gå ner nu!


Bara att lyda, gå ner lämna Khan & sen parkera sig i soffan för extra lugn förmiddag. Men konstig känns det med en helt tom lägenhet.  


När jag jobbar kväll hinner jag ju inte med så mkt: sover lite längre  , långrunda & ev ett varv med Electrolux. Igår körde jag & mamma till Slottsparken för att gå långrunda där. Khan som var ytterst piggelin fick balansera på stenar, hoppa över grenar & öva litegrann på ligg KVAR med störning. Mamma & Diva gick runt, framför och Diva var extremt duktig som störmoment. Jag försökte oxå störa ut honom genom att göra lekinviter & rappla "onödiga" ord: banan, kiwi osv i en rätt ljus röst. 1 gång lyckades jag lura upp honom men annars låg han som en stenbumling.  Avslutade med lite koncentrationsövningar som inte blev så bra. Diva försökte sno godisbiten på Khans tass & då tog han ju den såklart.   Diva fick förresten lära sig att hoppa över träd  & fick en kotte för besväret (och en lektion i att se andra - läs Khan- träna utan att få vara med). Samma kotte fick Khan sen göra ett upplet med & det tog ju inte alls lång tid att hitta rätt trots att där fanns en miljon precis likadana (jag hade märkt ut rätt). 


I övrig har bilen varit inne på däckbyte & service. När bilmekanikern ringde några ynka timmar senare var jag säker på att de hittat massa fel, MEN bilen var färdig & notan slutade på 1500 kr. Nästa vecka ska den besiktigas & sen är den obligatoriska underhållsbiten klar för i år.


Khan har haft en rätt lugn vecka & laddar inför träningshelgen med GB. Igår fick han som sagt ca 5 minuters träning totalt, men annars har vi bara gått på promenader- och i förrgår köpte jag gott godis som "muta". Köpte även en illgrön anteckningsbok där jag tänkte skriva upp min planering inför träningshelgen, tipsen vi får & sen hur träningen går. Jag är ju lite flummig av mig (jag kör lite såhär, det blir nog bra, eller så, eller så... Det blir säkert bra) så jag måste nog börja planera vår träning lite bättre & utvärdera om det faktiskt funkar    

Ovido - Quiz & Flashcards