Schaferbus

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Sabina Grönqvist - 2 april 2012 11:36

Har landat i soffan igen med en kopp kaffe efter jobbhelgen. 


 

Idag på morgonen körde jag för att lämna in bilen på service & däckbyte. Tog med Khan eftersom jag tänkte vara lite effektiv & gå hem med honom. Dessutom fick han ju lite miljöträning i bilverkstaden. Vi hann däremot inte långt innan det började snöa!? April, april eller.... 


Jag kan ju säga att Khan verkade hemskt glad över att traska iväg på vanlig runda (tillskillnad från transportrunda till mamma när jag ska jobba) & visade alla sina konster. I fredags jobbade jag ju kväll och morgon i lördags & då blir det rätt mkt ta sig från A till B. Det blev i alla fall ett mini-träningspass i snöyran- fy vad kallt det var om händerna!! Fot där positionen åter börjar bli himla fin & idag var Khan i helt rätt balans. Fin fokus utan blicksläpp men utan lipizanner varning. Hade belöningen i handen och frestade lite med godiset precis bredvid honom utan problem. Framförgående med fokus: utgången blev också rätt ok- lite mkt tittande bakåt mot mig men efter att jag ställt honom rätt & belönat framifrån gick det bättre. Körde oxå lite snabbare stå: jag vill ha ett distinkt ställande & med tanke på Khans fart bör det ju inte vara några problem. Som störning hade vi sopbilen precis bakom oss. Blev himla bra tycker jag & jag undrar egentligen vem som är mest störningskänslig & har sämst koncentration: jag eller Khan    


Igår efter jobb hämtade jag bilen för att kunna fixa med lite underhåll idag. Kom iallafall iväg rätt snabbt på långrunda och hann in genom dörren precis lagom till monsunregnet. Kände mig inte alls sugen att gå till parken & träna i det vädret så istället tog jag tag i lite städning här hemma. Dammsög, torkade golv, vattnade blommor, deklarerade ( få tillbaka pengar - ja tack!) & började klura på en träningsplan till helgen. Idag ska jag springa & köpa ett anteckningsblock & skriva ner allt + vad GB säger & sen hur träningen går. Lite struktur hade jag tänkt mig. Bloggen är ju lite svår att ha med till träningen, annars skriver jag ju mycket av min utvärdering här.


Jag ska snart bli lite effektiv, men först ska jag dricka lite mer kaffe. Imorgon väntar jobb igen, kvällspass hela vägen fram till lägret, och f r om är det rätt mkt förändringar på jobb.  

Ovido - Quiz & Flashcards