Schaferbus

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Sabina Grönqvist - 14 februari 2012 19:12

Jag brukar inte delta i tävlingar på olika bloggar, men den här tyckte jag var lite rolig. Vi är med och tävlar på hunddagboken.


Kom direkt att tänka på en bild från i somras som jag tycker passar perfekt. Det var en helt underbar vecka: jag promenerade till Rönneholmsparken & sen slappade vi tillsammans med Kattis, Simon & ibland Elvis. Extra kul var att se Khan när Elvis inte var med. Då skulle han ligga brevid Simons vagn & vägrade somna. När Elvis var med låg Kamikazen mest och snoozade... 


Hallå var ÄR kameran- jag vill bli fotograferad!?


Av Sabina Grönqvist - 14 februari 2012 13:40

Äntligen en ledig dag. Igår var det både fredag & lördag i ett för mig & det firade jag med att somna i soffan runt kl 23. Idag är det alltså söndag. Gick en halvkort runda med Khan imorse innan det var dags att hämta upp mormor för att köpa en ny kaffekokare till mig. Den gamla gick ju i graven för ett bra tag sedan men jag har väntat eftersom Ica hade rea på kaffekokare denna veckan. 


Mormor följde med hit på fika efteråt & donade runt lite med mina blommor också. 


Helgen har gått åt till jobb, hundrundor och hemmafix inkl lite städning. Det blev några besök på Ikea & nu återstår bara lite småfix här hemma: bilder ska framkallas & sättas upp på väggarna, några grejor ska målas om & köket ska få nya gardiner. 


Diva övervakade fixandet med kökslampan.


Resten av dagen är rätt planlös & bara det är ju hur skönt som helst. Khan ska få en långrunda & jag ska hämta mina nya Salomon skor. Om vädret inte klappar ihop fullständigt tänkte jag ta mig till gymmet ikväll för ett pass.   


Har mest tränat inomhus under helgen, känns inte alls så inspirerande att ge sig ut i snön faktiskt. Har grejat med bakdelen i vänstersvängarna som börjar se riktigt bra ut nu, stegförflyttningar bak-vänster-höger kör jag 1 håll/ pass och de börjar också bli bra (förutom att jag håller på att fälla mig själv när jag går åt vänster), kryp är ju egentligen inte ett moment än utan där jobbar jag vidare med lugna stretch övningar. 

Ovido - Quiz & Flashcards