Schaferbus

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Modellagentur nästa !?

Av Sabina Grönqvist - 19 mars 2012 09:45

Den senaste tiden har bloggplatsen klyddat en hel del (inlägg försvinner, bilder går inte att ladda upp- likadant med filmer   ), får se om det löser sig annars funderar jag faktiskt på att byta tillbaka till min wordpress blogg som jag faktiskt har kvar.


Igår åkte jag, Petra & Kattis till malmös nya arena för att kolla på lydnaden & jag måste ju helt ärligt säga att jag inte var så imponerad av arrangemanget. 50 kr för parkering låångt från mässan, 100 kr för inträde, 28 kr för en kopp kaffe & 68 kr för en baguette.   Tiderna på hemsidan visade sig dessutom vara fel så vi missade stora delar av lydnaden. Vi hann iallafall se Lindas & Lidas 2 sista moment: rutan och apport med dirigering. Tyvärr hörde Lidas inte första kommandot ur rutan & sedan tappade han apporten. Jag är sjukt imponerad av alla hundar som kunde prestera i den hallen för ljudvolymen var enorm! De hade delat upp lydnadsprogrammet i 2 ringar & bara det gjorde ju det extra rörigt för både hundar & ägare. Den ena ringen hade ingen "sarj" så där var det tydligen fritt fram att traska igenom. Passade på att handla 2 bollar och 1 kampdutt hos Maria på Vipdog.


På rundan fick Khan dessutom hoppa in som burmodell på Vacker Tass på Mobilia. Ett par som skulle köpa bur för att flyga med sin hund behövde någon att måtta med. Nu vet jag inte riktigt om jag mäta rätt men fick Khans mankhöjd till 65-66 cm- det var liite svårt att mäta eftersom Khan fick gottegodis & inte riktigt stod still.   Som tack för besväret fick han 2 pipbollar som fick göra premiär på klubben igår.     


Körde ner en vända till klubben efteråt för lite lydnadsträning, det var sjukt inspirerande att kolla på eliten liksom. Började med fritt följ som inte kändes bra alls igår. Jag vet inte riktigt vad det var, men det var inte den rätta känslan. Ev var det kampdutten & bollarna i fickan som störde Khan- så det ska vi öva mkt på nu i vår. Belöningar som störning!  


Gick vidare till att börja träna in rutan. Trimme-Lotta kom ner & hade lite tips som jag testade. Tanken hon hade var att synlig boll i rutan= svårt att få bort. Khan kan ju vara lite så- nu är där ingen belöning då gör jag det inte.   Alltså ställde vi rutan är det fanns en grop i mitten & la bollen där. Varvade med att kasta boll till honom (fanns dold kvar ändå). Vänder han på huvudet belönas han med bollen i rutan.


Hemma tränade jag lite på platsliggning. Här hemma har jag börjat få till "hackan i backen" så det ska jag jobba vidare med hemma- det är inte alls färdigt att köra utomhus eller ens som ett moment än.


Idag väntar lite vardagsbestyr: vattna blommor, städa, plocka undan & sen lydnadsträning på Lomma BK. Petra slutar kl 13, så vi möter upp med fika. Där är en liten skog så ev kör jag ett upplet oxå.    

 
 
Nina

Nina

20 mars 2012 10:13

På SM kör de ofta momenten i 3 rutor faktiskt :). Eller 2 ... minns inte säkert men många rutor blir det! Visst blir man inspirerad av att kolla på de som kommit riktigt långt - synd bara att man inte kan kanalisera elitmomenten bara genom tankar *hehe*. Khan var säkert en ypperlig burmodell! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards