Schaferbus

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Sabina Grönqvist - 20 mars 2012 10:10

Den här veckan är riktigt lindrig arbetsmässigt. Egentligen är ikväll det enda riktiga arbetspasset. På torsdag ska jag jobba men inte i vården utan med ett av mina ansvarsområde = jag kommer hinna äta, gå på toa & andas emellan varven.   På fredag ska jag sitta på föreläsning mellan 9-12, få lunch serverad & allt på betald arbetstid. Helt ok tycker jag & kan verkligen vänja mig vid såna arbetsveckor. 


Igår var jag alltså ledig, vilket alltså är extremt ovanligt när jag varit ledig i helgen. Jag gillar redan den här schemaperioden för det finns fler såna sammanhängande ledigheter. Det blåste satan i gatan igår, men vi åkte ändå iväg för lite träning. Petra jobbade så då passade vi på att byta miljö & träna på Lomma Bk. Började med att plocka ut Khan ur bilen & det är ju rent sjukt vilken förväntan han har när det är jobb på gång. Alltså fick han göra ingenting en bra stund medan vi satte oss vid bänkarna & fikade.   Efter en inledande hårdsmälta gillade Khan faktiskt läget & låg fint medan Diva fick träna (och jaga sin boll). Khan fick öva lite hakan i backen. Igår började jag ta ett steg tillbaka innan jag belönade & kastade lite godis på marken som störning - och så tog jag itu med det här att han låser sig på belöningar. Avslutad med att vi gick en runda runt appellplanen så att han fick springa av sig lite.


Resten av dagen blev rätt lugn. Klippte klorna på Khan, läste min bok en bra stund, vattnade blommorna, gick iväg med en miljon kartonger till miljöstationen och sen på kvällen gick jag en långrunda. Tränade lite vändningar på stället under rundan precis vid Pildammsrondellen. Han behöver helt klart påminnas om snabba sitt & positionen med rumpan. Han hamnade oftare snett i vänstersvängarna än han var rak t ex och satte sig rätt segt- vi ska ändå gå liksom.   Alltså gick jag tillbaka till 1 steg- sitt- räkna till 5-belöna. Fot- ögonkontakt+ tassarna s t i l l a -belöna (vi ska inte alltid gå-nej). Blev riktigt bra efter en stund tycker jag.  


Snart är det dags att traska iväg på långrunda innan veckans enda riktiga arbetspass- det tror jag att jag ska överleva. Imorgon är jag alltså ledig igen & då väntar tvätt, långrunda, Diva passning & onsdagsparty. Tanken är att mormor ska komma på fika oxå om det inte är räligt väder.   

Ovido - Quiz & Flashcards