Schaferbus

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Sabina Grönqvist - 12 mars 2012 10:26

Känner mig någorlunda utvilad. Den senaste veckan har jag sovit som en kratta. Somnat en liten stund, vaknat, legat vaken, somnat en liten stund und so weiter. Började nästna känna mig lite stressad så igår vände jag på sovrutinen istället. När jag äntligen hade fixat färdigt schemat 20 veckor framåt (annars hamnar skarven precis när vi kommer tillbaka från semestern) inklusive grejat med semestern var kl 22. Istället för att gå en sista runda med Khan satte jag på en film istället : "The Debt" med b la Helen Mirren. Filmen var annorlunda men ganska bra tyckte jag. När den var slut gick jag ut med Khan och sen läste jag en stund innan jag faktiskt somnade. Vaknade kl 04 imorse men kunde faktiskt somna om.  


Khan väcker ju aldrig mig oavsett när jag går upp utan sover snällt tills jag vaknar & efter godmorgonhälsningsritualen går han och lägger sig igen i väntan på mat och runda.  


I lördags kom jag iväg till skogen efter lite billogistik på morgonen. Susanne fick fria tyglar att trampa Khans spår. Har ingen aning om hur långt det blev och hur vinklar & liknande såg ut. Det gick ner för en backe i serpentiner, direkt upp för samma backe & hit och dit, fram och tillbaka. Jag var helt säker på att Khan var helt lost, men eftersom Susanne var tyst var det bara att hänga på. Jättekul spår och SÅ bra det gick.  


Uppletandet är jag också grymt nöjd med. Gick tillbaka till att låta Khan vinda i koppel första 2 skicken, som blev raka & snygga. Ingången till mig är rätt "yvig" men det struntar jag faktiskt i- han kommer i kanonfart och bromsar direkt (med som sagt lång bromssträcka) och sätter sig fot. 3:e skicket körde jag utan koppel och det blev hur fint som helst. Rakt ut, hittade föremål & så tillbaka in (Tänkte tanken att bryta där men gjorde inte det   ).4:e skicket tror jag Khan var trött för det blev lite väl mycket spring. Tillslut gick jag ut med honom i koppel, låt honom vinda, gick tillbaka till stigen & skickade. Fokus nu ska ligga på raka skick. Han letar jättefint, men jag gillar inte riktigt att det ser så ostrukturerat ut- jag har liksom ingen chans att hålla reda på var han letat.       


Igår åkte jag till Bulltofta för morgonrundan. Hade med mig två bollar som vi busade en bra stund med. Nu känns det verkligen som att poletten börjar trilla ner. Snabbt tillbaka = kamp / ny boll. Kul lek verkade Khan tycka.   Kommer man inte raka vägen tillbaka får man ingen kamp/ ny boll. Då får man istället öva på lite tolerans & det är inte lika kul ju....


Hämtade upp Petra vid 14:30 och sen rullade vi mot klubben. Gosia, Jonas & Nina var kvar och nästan färdigtränade så medan de drack lite kaffe tog jag ut Khan. Började med linförighet som var grymt snyggt igår: det är vänstersvängarna vi måste jobba på där han kan vara lite för på i början. Läggande u gång & ställande u gång blev också bra igår: snabb reaktion, inga tjuvningar & inga anskällningar trots att jag lämnade rätt långt Hoppet fick han göra för första gången på full höjd igår & det blev rätt bra tycker jag. Liite snett, men inom hindret, snabbt sättande och f fa ingen tjuvning. Framförgåendet seglade ju upp som veckans kalkon i onsdags så igår la jag ut karameller på första skicket och sen lurades jag andra för att lägga karamell på 3:e. Ska fortsätta så ett tag nu så att han alltid förväntar sig karamell men inte riktigt vet, när jag inte är själv ska någon annan få lägga ut.


Nu ska jag fixa till mig innan jag traskar iväg på långrunda innan det är dags att lämna Khan på Hasselgatan & traska vidare mot jobb. Känns rätt skönt att jobba kväll imorgon oxå så jag hinner sova ikapp lite.  

Ovido - Quiz & Flashcards