Schaferbus

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Sabina Grönqvist - 26 mars 2012 20:04

 


Nu äntligen känns det som att våren har kommit för att stanna. Jag får fortfarande ha tjocka hundjackan på mig när vi åker iväg på träning, men jag har kunnat sitta ute på balkongen i linne hela helgen. 


Det var däremot inte särskilt varmt i lördags när vi kom fram till Karup för lite spår- och uppletande träning. Ett tag ångrade jag att jag inte tagit på mig underställ, så kallt var det. Träningen blev hur som helst jättebra. Medan spåren låg till sig körde vi igång med uppletande omgång 1. Jag fortsatte med planen: alla grejor på djupet, vinda i koppel, tillbaka & så skicka. Irene hade en tanke om att få ingångarna lite tajtare & det var med mina knäskålar som joker jag gick med på det. Nu klarade knäskålarna sig & efter att ha touchat mig litegrann på första- blev resterande ingångar helt ok. 


I början av spåret var Khan faktiskt lite slarvig (jag tror han var trött) & dubbelkollade sig själv några gånger: gick spåret verkligen här eller var det där- nä det var där. Inför 3:e vinkeln stramade jag upp linan litegrann & vips tog han den klockrent & fick en pinne några meter senare som belöning. 


Uppletande omgång nr 2. Blev hur fint som helst. Snabbt ut, rakt, fint nosarbete, snabbt in & ok ingångar utan trams. Testade att skicka utan att först vinda & det funka kanon. Nästa gång vindar vi igen. Jag skyndar låångsamt. 


Igår var vi några stycken som samlades nere på klubben & efter lite fika fick Khan prova på att traska på stegen. Upp, stå ta det lugnt, käka karamell & ett steg i taget fram. Körde ett litet pass linförighet oxå som var väldigt lugnt & fokuserat igår. Däremot är han lite slarvig f fa i vänstersvängarna, så det ska vi öva på. Sen tränade Gosia lite framförgående, kryp & skall med fokus på SITT inte stegra bakåt.


 

   


Idag åkte jag & mamma iväg på gemensam runda & hamnade nere på klubben. Khan fick springa runt med en boll medan vi fikade. När han insåg att det var tråkigt att springa runt själv lämnade han tillbaka bollen. Kampade lite som belöning & det var allt min nyinköpta boll klarade av. Efter 2 lydnadspass har den dött kampdöden. Efter rastning & lite paus fick den döda bollen agera belöning där jag tränade på starterna i fritt följ & vänstersvängarna. Avslutade med en kort vända framförgående där jag helt enkelt la Khan ner när han kändes för hetsig. Min tanke är att han aldrig ska få fortsätta jobba mot belöningen om han blir hetsig, då gör vi om efter liten paus. Det blev rätt bra tycker jag, körde en vända som blev "lugn" & sen bröt jag där. 


Bilen har blivit städad invändigt & utvändigt idag, efter rätt mycket om och men. Dammsugaren på Statoil fungerade inte & det tog några vändor in för att få personalen att fatta: jag betalar inte för något som inte funkar nej. Orkade inte dra ut buren så det får jag ta en annan dag.


Mer påskpynt än såhär blir det inte....    

Ovido - Quiz & Flashcards