Schaferbus

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Härlig skogsträning.

Av Sabina Grönqvist - 17 mars 2012 17:50

Precis hemkommen efter en helt underbar hundträningsdag ute på Revinge.   Vi hade laddat för första vårträningen och köpt med grill + korv. Särskilt vårigt var det inte i luften & innan jag fick på mig vantar var jag blå om fingrarna ett tag.   


Cina trampade ut Khans spår, medan jag trampade till henne & Yalla. Eftersom jag fick fria tyglar passa jag på att v e r k l i g e n vara busig, men det klarade Yalla galant & tuffade runt i spåret som ett fullbordat proffs. Khan spår gick också superbra. 1 rejält tapp i uppförsbacke + motvind: där han troligen fick Ullas spår i nosen, MEN jobbade sig tillbaka jättefint.


I uppletandet vill jag ju få till lite rakare skick så där gick jag tillbaka till att vinda, men istället för att vinda från stigen gick jag ut till saken, lätt Khan vinda & gick tillbaka. Mein Gott som den pågen kan springa - det säger svisch & sen syns bara ett svart streck i fjärran....   Stundtals blev det lite brötigt men det tror jag beror på att jag ändrat reglerna lite så det är inget jag hänger upp mig på. Däremot hade han fin fart tillbaka till mig & det tyckte jag var roligt (även om han behövde lite för lång bromssträcka bakom mig så vänder han tillbaka   ) Tror det blir superbra med den här taktiken & tänker köra på den ett bra tag nu. Vinda, tillbaks till stigen, skicka. 


Budföring fick Khan springa till Cina som var utrustad med brandslang & tillsagd att få igång hans kamp. Gjorde först ingång på kort avstånd & sen gick jag iväg en bra bit (jag är värdelös på metergissning- så jag försöker inte ens   ) Det blev verkligen jättebra! Fin fart till Cina, lite yvig ingång (men det skiter jag faktiskt i), han satte sig i fin fotposition & kampade järnet med brandslangen. Sista gången fick han vinna & det var hur skoj som helst. Så skoj att han efter lite betänketid bjöd in till mer kamp med Cina.          


Avslutade dagen med att gå en rastrunda tillsammans med Cina & Yalla, Diva tittade oxå förbi en liten stund innan hon kom ihåg att matte kallat.   


Håller på att ladda upp en film från dagen... återkommer med länk när det är klart :-)!


När vi kom fick Khan mat & svimmade sedan ovaggad på hallgolvet där det är relativt svalt. Kan lugnt säga att han är trött- han sover så hårt att han "ylat" eller vad jag ska kalla det i flera minuter inkl tassryck & det är inte så vanligt.     


Imorgon tänkte jag, Petra & Kattis ta en sväng inom malmö arena för att shoppa upp oss på lite hundprylar & titta på lydnaden. Jag behöver kampgrejor: bollen som jag haft sen Reno var valp börjar gå sönder. Lite tuggisar får det oxå bli. Sen är planen att hinna med lite hundträning efter lunch eller så.  

 
 
Susanne

Susanne

17 mars 2012 19:33

Ska du ha bollar så gå till vipdog och köp de blå med lite gummihandtag/band. Så jäkla bra och ett bra pris dessutom!

Härligt med duktiga hundar!!/ ´Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

17 mars 2012 20:57

Härligt att spåret satt sig ordentligt :)! Uppletandet såg ju verkligen bra ut och när du bankat in "ut" tror jag du kan återgå till att vinda från stigen faktiskt, ganska snart! Tack för en go dag! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards