Schaferbus

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Brister i tidsplanen

Av Sabina Grönqvist - 15 mars 2012 05:30

Min uttänkta tidsplan igår fungerade ju inte helt optimalt. Slutade som sagt 17:30 och eftersom det tar 45 minuter i enbart gåtid mellan jobb-mamma-hem var det alltså 15 minuter kvar att gå ner till kulverten, byta om, laga middag, byta om osv. Funkade alltså inte. Istället gick jag raka vägen hem & Khan fick kvällsmat hos mamma istället. När jag hade hunnit äta- körde snabbmat iform av knorrs champinjonsoppa- hämtade mamma upp mig & så körde vi till klubben.  


Grejade först lite med Kattis & Elvis. Fixade med budföring & lite position i fria följet: Elvis har nämligen börjat bli lite taggad & flyter fram i pos för att sen backa bakåt. Gullig men kanske inte så snyggisch.   När vi var klara med det fick Khan komma ut. Värmde upp med linförighet med fokus på position- position-position. Ett steg- belöna- vända-belöna & noga noga med tassposition & det är han duktig på den där MeKhanon.   Sen fick mamma lägga ut liten, liten karamell i framförgåendet som blev väldigt bra igår tycker jag. Grejen har ju varit om jag bromsat för mkt att han inte går ut med samma svusch- igår bromsade jag honom när han hade fin fart alt stannade honom & det blev riktigt bra. Körde lite kryp-stretch som faktiskt känns lugnt & fokuserat nu.   Avslutade med att träna linförighet med mamma med boll och Berit & Yazzi som störning. Gick nära nära för att försöka få fram ett blicksläpp men utan att lyckas.   Eller jo ett liiitet när Yazzi for upp med nosen i rumpan på Khan... Var tvungen att köra rätt tidigt för att hämta Petra på jobb. Tog ut Diva för en rastrunda innan vi åkte, men hon snöade in totalt på Nina & Yaxxon och hade definitivt inga planer på någon rastning.       


Kvällen avslutade jag med att glömma mobilen i bilen som rullade vidare mot Hasselgatan. Sådär smidigt & framförallt kunde jag ju inte ringa och säga det heller.   Nu finns ju tack & lov facebook & mamma körde hit med telefonen så att jag har en väckarklocka imorgon kl 05:00 (då vaknar jag nämligen INTE av mig själv) TACK!    


Idag måste jag handla direkt efter jobb. Det är kris på bröd, mjölk & frukt fronten. Sen blir det en långrunda med Khan, han ska få träna på kryp, inkallningsingångar & snabba läggande hade jag tänkt. Klorna ska jag oxå frissera när vi ändå är igång. Sen så måste jag ta itu lite med hemmet: vattna blommor, städa golvet, gå ner med tidningar i miljörummet osv. Skönt att slippa städa i helgen tycker jag. Dessutom tänkte jag försöka få en tvättid oxå. Har helt glömt att boka...   

 
 
Susanne

Susanne

15 mars 2012 08:13

Vi är nog alla lite tidsoptimister mellan varven...mn vill ju såå mycket!
Skönt med hjälp när man inser att det blev för tight!
Men skönt med lyckad träning!
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Sabina Grönqvist

15 mars 2012 19:53

Ja- jag var nog liite mer än tidsoptimist där ett tag faktiskt ;) Men som sagt skönt när det går att lösa med ett enkelt telefonsamtal.

 
Nina

Nina

15 mars 2012 08:59

Ibland blir det inte som man tänkt sig *stress*! MEN det löste sig ju jättebra ändå :). Särskilt framförgåendet *hehe*. Det var värst vad Diva blev fixerad vid Yaxxon må jag säga. Ok att han är rätt snygg men ändå ;). //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

15 mars 2012 19:26

Visst blev framförgåendet fint även om jag gränsfall trillade på kuppen *fniss*

Jag tappade helt tålamodet med den damen- totally in LÖV - & hade inte en tanke på att gå på toaletten *suck*. Det fick Petra göra när vi hämtat henne på jobb istället.

/ Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards