Schaferbus

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Vårrenoveringen fortsätter

Av Sabina Grönqvist - 6 mars 2012 21:43

Igår tog jag en paus från hundträning. Istället fixade jag snabbfikade (äggamacka & kaffe) och sen drog vi till BO01, satte oss i solen och bara mös. Hundarna var såklart med!!   Gick en liten runda innan det var dags att ta sig till jobb. Kändes rätt gott att ha laddat batterierna. 


Jodå- det finns en macka till hundarna oxå i påsen. 

     







 



Lyckades faktiskt flexa ut enligt plan idag. Planen var att åka iväg och långrasta men eftersom bilnyckeln var borta blev det en rask promenad hem via Buketten på mobilia istället. Väl hemma tog jag itu med lite uppfräschning (vill undvika att städa på min enda lediga dag): plockade undan, tog ett varv med elextrolux, städade badrummet, diskade, torkade av köket, hängde in tvätten & vattnade blommorna. Khan fick sig ett vårbad och blev alldelles fluffig i pälsen.   Avslutade med att tända ljus för mys-effekt. 


Senare på kvällen fick Khan massage av en tjej som håller på att utbilda sig. Jag hade ju trott att han skulle totalt vägra, men det gick riktigt bra.   Han ville inte somna- men det tycker jag ju inte är så konstigt. Hon kunde inte hitta något konstigt när hon klämde igenom Khan däremot märktes det att han inte hämtat upp all muskelstyrka än från när han var sjuk & vinter= matte bromsar alla tjurrusningar.  



Imorgon är det onsdagsparty och jag är ledig. De här endagars ledigheterna börjar verkligen gå mig på nerverna.    Min plan är iallafall att bara ägna mig åt nöje (därav städning idag). Det får bli en låång härlig runda i vårvädret & under tiden ska jag formulera en plan för kvällens träning. Tror jag ska fokusera på platsliggning, apportering, hopp och framförgående.          

 
 
Ingen bild

Susanne

7 mars 2012 08:13

Skönt att måstena är gjorda så man slipper det en helt ledig dag.
Njut av det goa vädret, så synes vi planerade ikväll;-))
Kram

Sabina Grönqvist

7 mars 2012 10:23

När man jobbar skift och bara har 1 ledig dag innan man jobbar igen är det guld värt att BARA vara ledig :)!

Vi ses ikväll ja!

// Kramkram

 
Nina

Nina

8 mars 2012 09:04

Vilka helt underbara bilder från vårens Malmö :)! Lite kul att du har så mycket att göra för att inte ha nåt att göra när du är ledig *fniss* :)). //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

9 mars 2012 20:53

Ja alltså... jag tyar ju inte med mkt sysslolöshet mer än några minuter i sträck ;)

Det var en helt underbar förmiddag i vårvädret!

// Kramkram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards