Schaferbus

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Bloggmoments & disasters ;)

Av Sabina Grönqvist - 29 februari 2012 22:27

Nu verkar det äntligen som att våren början komma till Malmö.   Det var nästan så att det blev för varmt att ha kofta & vinterjacka på hundpromenaderna igår. Dessutom är det ju ljust när man kommer hem från jobb- bara en sån sak liksom. I love it! 


Igår efter jobb passade jag Diva. Jag hade laddat upp för att traska Malmö runt gånger två, men det vissade sig att hundarna var långrastade & Diva nannade på gott trots att jag kom genom dörren. Alltså busade jag en liten stund med Khan innan jag somnade på soffan.   Vaknade 1 timme senare och väckte Diva för att gå ut på runda & ge kvällsmaten innan det var dags att traska hemåt. Väl hemma tog jag itu med disken, vattnade blommorna & sen somnade jag nästan på sofflocket igen.   Bara att gå sista nattrundan och sen kasta sig i säng. 


Egentligen var tanken att jag skulle klippa mig idag. Håret och framförallt LUGGEN liknar ett vildvuxet skattbo och det känns sådär lagom fräscht. Var tvungen att avboka- orkade bara inte med att stressa från jobb, stressa ut med hundarna, iväg till frisören, hem och sen stressa ner till klubben.   Ja ni fattar... Istället lyckades mamma boka en tid till mig imorgon så att jag ska få lite renovering av kalufsen. Kom lite tidigare till klubben och rastade av båda hundarna. Khan fick träna lite och pass 1 (utan vittne) kändes himla bra. Körde ett långt pass fritt följ som kändes både fokuserat & tyst inkl störning av dvärgschnauzerligan.  


 


Pass nr 2 började oxå bra för att åka rutschkana neråt allt eftersom.   Började med framförgåendet som kan bli snett f fa andra sträckan. Han går ut fint men snett. Därför har jag gått tillbaka till extern belöningen (boll alt karamell) för att få tillbaka våra spikraka skick. Började på ett håll med godis, la på båda hållen och tog tillslut bort godiset. Fick till farten utåt rätt bra tycker jag. Farten kan ju likna lite mkt kanonkula för att det ska se snyggt ut, men på slutet var det rakt och snygg svusch-galopp ut & sen fint trav. Allt enligt p l a n e n.    JAG BORDE PAUSAT KHAN HÄR! DET gjorde jag alltså inte.   Istället gick jag raka vägen till hopp-sitt-hopp, som blev fint förutom någon tjuvning som jag fick rättat till. Sen var tanken att köra läggande u gång där Kattis kommenderade & det blev ju bra framtill det här med att LIGGA KVAR TILLS MATTE SÄGER NÅGOT ANNAT. En liten detalj som kan bli ack så fel i Kamikazens värld.   Det blev mest fel alltihopa och tillslut sorknade jag ihop- det gjorde ju allt mycket bättre *not*   Veckans bloggdisaster... Jag m å s t e börja hålla mig till vad jag tänkt & inte köra lite extra bara för att det kan vara bra. 

Nu fick Lotta & Kattis stoppat mig medan Khan fick ligga & pausa och sen körde vi en vända till med hjälp av Jonas. Ska jag vara ärlig blev det ju grymt bra tillslut.   Nya tag imorgon efter lite sömn....       


Årets bloggmoment stod det här ekipaget för:


  


Frasse Tjo Fräs som låg plats tillsammans med 7 andra hundar, på båda sidorna.   HEJA HEJA säger jag! Vilken seger!  



 
 
Nina

Nina

1 mars 2012 07:10

Frisören borde man kanske gå till ja ... Pust! Ibland blir man helt enkelt FÖR inspirerad. Tanke: när Khan ligger löst (eller inte alls) kanske du ska sätta in åtgärdsprogram direkt istf för att prova igen och igen. Troligen är det så att det är så COOLT att komma springandes till mamma, även om hon blir missnöjd, att det är värt det? Vi får klura med detta! Frasse låg plats - jag fattar fortfarande inte vad som hände! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

2 mars 2012 09:51

Hmm ja det ligger nog faktiskt något i det. Jag tror han tar missnöjet för att han får springa. Det blir liksom lite "visst är jag duktig som kommer" :(

Får klura lite på det här åtgärdsprogrammet, för hålla på 30 ggr innan det blir 1 bra känns ju lite drygt ;)

// Bamsekramar

 
Susanne

Susanne

1 mars 2012 08:19

Nu ska vi se...den som bor i staden där första bilden är tagen tycker jag kan kallas för vittne, så det så;-)))

Vi får ha lite note-to -self emellanåt, och hoppas att ngn påminner då och då:-))).
Khan blir nog trötter i valnöten och då flippar han ut, många korta pass istället, så ska jag ha det med grånos!
En härlig kväll var det allt, ja det är våren.....
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Sabina Grönqvist

2 mars 2012 09:53

HAHA oops ja det var du ju!

Ja så är det säkert, MEN samtidigt kan han flippa ut likadant i början av ett pass om vi tränar kvarmoment så det är nog inte bara det. Måste klura på det, men jag tror att han flippar ut när han får lite krav på sig...

// kram kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards