Schaferbus

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Sabina Grönqvist - 20 juni 2013 10:02

Nu närmar sig semestern med stormsteg. 3 arbetsdagar kvar & endast 2 morgnar där jag behöver vakna till alarmet på mobilen   .


I tisdags körde jag iväg till Norrskog & traskade 1 timmes prommenad i råterräng. Khan fick värma upp musklerna ordentligt först & sen fick han växla mellan intervaller & gå. Traskade både uppför & på tvären vid varenda uppförsbacke. Körde balansövningar på alla stenar & stockar jag kunde hitta och sen försökte jag mig på att köra lite skogscavaletti också. Det tog en stund att förklara att det inte var hopp vi tränade på   . Jag har en stege här hemma som jag tänkte jag kunde använda till det. Det blev fysträning för både hund & matte. 


  



Igår hämtade Petra upp mig direkt på jobb. Vi körde direkt ut till Vomb för att gå långrunda & låta hundarna simma. Jonas mötte upp med sina 2 & efter en kort promenad ner till vattnet fick hundarna busa runt en bra stund. Jag är rätt imponerad av att 4 hundar som inte känner varandra kan samsas så fint   . Diva tog iof tillfället i akt att försöka störra sig med sin storebror   . Khan som kunde vara rätt störrig som valp & unghund skötte sig hur fint som helt & tvärnitade några meter innan Croy när han sussade fram för snabbt. Några gånger försökte sig Croy på att ställa sig över Khan men fick snabbt veta av husse att det var strängt förbjudet, under tiden fattade Khan ingenting.   


          

Efter badet körde vi bort för att lägga spår till hundarna, lagom till att regnet kom. Vi bestämde oss snabbt för att köra budföringar med alla & sen köra hemåt. Medan vi håll på att plocka i ordning kom det en kvinna med 3 tollare. Det visade sig vara Louise som Jonas kände. Det slutade med att regnet inte blev så farlig & våra hundar fick prova på en bebisövning på patrullstig. Diva glänste på riktigt, medan Khan som vanligt behöver lite mer tid på sig för att koppla på hjärnkontoret   . Det blev hur som helst en jättetrevlig kväll & vi rullade inte hemåt förrän strax innan kl 21.  


-

Idag har jag startat med en riktig sovmorgon. Kaffet är snart uppdrucket & det är dags att traska ut på morgonrundan. Dagen innehåller inga planer alls, förutom att traska ner på Malmborgs och hämta ut två paket. 


Lite lydnad ska vi också träna, men jag har inte bestämt mig om vi ska köra iväg någonstans för långrunda & träning eller om vi ska köra hemmavid. 

Ovido - Quiz & Flashcards