Schaferbus

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Sabina Grönqvist - 16 juni 2013 20:37

 


Vädret denna helgen har verkligen varit nyckfullt. Solsken ena sekunden & värsta monsunregnet den andra. Igår lyckades jag iallafall pricka in lite av sommarkänslan när jag packade in Khan i bilen & körde till vårt vardagsspringalösställenumerouno.... vi fick sällskap av en gammal collie herre med husse som gick i snigeltakt ganska exakt några meter framför oss, så Khan fick öva på att vänta en stund innan det var fritt att rejsa. 


       

Just nu är jag inne i en period där jag är så sjukt trött på att gå på koppelrundor där vi möter X antal utan hundvett på rundorna. Försöker leta reda på rundor där Khan kan få gå lös utan att jag måste lägga hela lönen på bensinräkningen, tips mottages tacksamt. Khan kan ju gå lös även i Pildammsparken, men risken för att jag träffar på någon som påpekar koppeltvånget är för stort & just nu orkar jag inte ta den diskussionen trots att Khan utan problem går lös bredvid mig. 


-

Idag blev det en spontan runda till Järavallen tillsammans med Kattis & Elvis. Det blev en supermysig runda trots att vi stundtals knappt kunde se 1 meter framför oss pga regnet. Khan fick för första gången på mycket länge helt fria tyglar. Jo, jag erkänner att jag gärna vill ha koll & när Khan sussar iväg vill jag gärna kalla in jaktidioten  . Jag är liksom lite rädd att han inte ska lyssna och försvinna iväg. Hur som helst fick han helt fria tyglar idag & han spårade vilt, drog repor v ä l d i g t långt bort & försvann utom synhåll några gånger. MEN och det är ett stort MEN! Han lyssnade v a r j e gång på låga inkallningar & de gånger jag inte sa något (var oftast tyst) så vände han själv tillbaka & kollade läget  . Han skötte helt enkelt frihet under ansvar helt perfekt. Synd bara att Iphonen fick ligga kvar i fickan invirad i en bajspåse för att inte bli blöt   ! 


 

Årets bästa köp var det här täcket som både torkar & håller Khan torr samtidigt som mina väggar hålls rena   . Täcket får följa med på lägret utifall det blir regn & massa tid i bilen direkt efter arbete. Har helt missat att fixa ett kyltäcke   , så jag hoppas att det inte blir en värmebölja även om Khan aldrig varit så brydd av värmen tidigare. Detta året blir det rätt många dyra inköp eftersom Khan har vuxit ur sitt vintertäcke = måste inhandlas till hösten. 


Ovido - Quiz & Flashcards