Schaferbus

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Sabina Grönqvist - 9 juni 2013 20:43

Nu har jag landat i soffan efter en helt underbar dag nere på klubben med stora delar av onsdagsgruppen. Grisrosa är alltså färgen jag har på halva frambenen, eller den del som inte täcktes av caprijeansen. Imorgon ska jag shoppa lite träningsvänliga shorts så jag slipper få ful bonnabränna bara för att jag är ute hela dagen  .


Khan fick komma ut i två omgångar & eftersom han hade en bra dag på jobbet kunde vi köra rätt många moment: linförighet som jag tycker känns rätt stabil nu. Det jag ska jobba med är rumpan, han är på tok för långt ut med den stundtals & svänger dållet på den i svängar & ingångar. Hoppet funkar jättefint & det är längesedan jag hade någon tjuvningstendens där  . Tjuvningsvarning mega all inclusive är det däremot på apporteringarna  , ingångarna är dessutom inte alls snygga (men räddningsbara med stort DK). Tuggandet har försvunnit men bromsträckan på en halvlandningsbana har kommit tillbaka . Han har fint tempo både ut & tillbaka till mig och griper jättebra- det kunde man inte ha trott när han vägrade ta en apportbock i munnen från början. Tjuvning var det även från mig till mottagaren vid budföring, som det annars känns som att vi lyckats lösa knuten på. Jag tror det är lite tidigt att ta av kopplet än, men klurar på om han ska ha kort koppel istället- tror jag ska prova nästa gång. Stadgan i ligg & sitt funkade också bra, försökte dra Khan ur position med hjälp av kopplet och förutom någon enstaka miss spjärnade han emot bra. Framförgåendet tyckte jag allt han slarvade med igår på ena sträckan, ok han gick ut direkt på kommando men det var lite för vingligt & ofokuserat för min smak  . Fjärren kör jag ännu inte på fullt avstånd men igår hade jag gruppen bakom som störning. Förutom ett försök till flipperattack på första skiftet från sitt till ligg tycker jag att han är grymt duktig på att vara stilla i skiftena. Drog ut på tiden rätt länge för att säkra lite, annars kan Khan snart fjärren själv. Det var rätt mysigt att avsluta träningen med att sitta i gräset i skinnande sol medan Khan tullade runt (ja- och försökte sno apporten som jag lagt uppe på stegen  )


Nu på kvällen har vi gått en rejäl långrunda i det fina vädret, Khan har fått sina klackeskor friserade & det ville sig inte bättre än att vi båda somnade under den obligatoriska gosestunden som hör till all service av den germanska urhunden  .


Imorgon väntar en tur till skogen för spår- och uppletandeträning, möte med facket på jobb & sedan lydnadsträning på kvällen. Jo och så tänkte jag shoppa träningsvänliga shorts till lägret. De shortsen jag har är lite mer fashion inriktade. 

Ovido - Quiz & Flashcards