Schaferbus

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Sabina Grönqvist - 17 juni 2013 23:18

Igår startade jag dagen med en rejäl sovmorgon. Sov tills jag vaknade 9:15, HUR skönt som helst! Tog det rätt lugnt fastän jag kände mig lite stressad av att Khan skulle få komma ut, vet inte varför eftersom han alltid väntar lugnt & snällt innan det är dags (även då är han rätt lugn faktiskt). Vi traskade hur som helst ut på morgonrunda/långrunda vid 10:20 tiden. Tog med mig både boll & godis för att belöna vardagslydnaden. Har varit sjukt slarvig med att belöna den sedan en tid tillbaka   . Belönade b la kontakt & inkallningar när vi promenerade med Kattis & insåg då att jag varken haft boll eller godis med mig på säkert 2 månader - vilket jag borde vetat om eftersom jag inte köpt karameller sen jag vet inte när   . Hur som helst blev jag inspirerad efter halva rundan & stannade till på tallriken för att träna lite lydnad. Startade med ett låångt pass linförighet. Startade medans jag gick, växla gångart, vändningar, stegförflyttningar och allt kändes lugnt & fint & Khan hade en super fin position hela tiden   ! Haltarna har ju varit en cliffhanger rätt länge men igår var det hur lugna & fina som helst! Sitt kvar & ligg kvar med bollen som extern belöning bakom tror jag kan bli riktigt bra. Igår växlade jag tiderna hej vilt: kort-lång, lång- kort- långt. Jag tror att det viktigaste är att Khan tänker 1. Ingen belöning hos matte & 2. ovissshet i när han för sticka bakåt. Jag har ju vänt det här med extern belöning fram och tillbaka. Vissa har åsikten att Khan inte bör vi ta något medan jag är "ute"  medan andra menar att det viktigaste är att han inte tänker belöning = nära matte. Tankar ?


 


Avslutade med läggande u gång där jag chockartat fick lägga fokus på fria följet eftersom Khan gärna kastade sig ner i läggande hej vilt   ... Nästa pass tänker jag pendla mellan att gå tillbaka- fot & kasta bollen bakom. Vårt problem är ju att Khan far upp & skäller när jag lämnar. 


  

Ovido - Quiz & Flashcards