Schaferbus

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Sabina Grönqvist - 11 juni 2013 12:07

Igår hade vi verkligen ingen bra dag på jobbet jag & Kamikaze-Khan. Det var lite som Susanne skrev: Khan är ju som han är. Det som funkar ena dagen blir katastrof nästa   . Det jag ÄR nöjd med är påsläppet till spåret som var jättefint (resten av spåret- ofokuserat & slarvigt), sakletandet gjorde han också jättefint trots att han hade lite bekymmer med gamla legor.


Efter lite mat & kaffe hemma körde vi ner till klubben för att vara med på vår första måndagsträning sen jag vet inte när. Ingen höjdarträning det heller   MEN däremot blev stadgeträningen av ligg & sitt bra med boll bakom. Igår körde vi som max 25 sek innan han fick ta bollen.


  Vara maskot är han iallafall duktig på   .   

Har kört ett lydnadspass nu på morgonen som kändes bättre. Körde ett väldigt lång pass linförighet med fokus på bakbensarbete. Fortsatte med sitt kvar & ligg kvar där jag ökade på tiderna men stod på samma avstånd. SItt kvar: 30 sek, 40 sek, 20 sek + inkallning, 30 sekunder. Gick jättebra tycker jag & när bollen ligger bakom honom gör han dessutom fina ingångar. Ligg kvar: 25 sek, 40 sek, 30 sek, 1:20 sek (med röst belöning vid 3 tillfälle utan ryckningar mot bollen). 


  

Nu väntar ett kvällspass på jobb, förhoppningsvis blir det åt det lugnare hållet eftersom avdelningen stänger ner för sommarsemester på torsdag. Det betyder mindre elektiv verksamhet dagarna innan   . 

Ovido - Quiz & Flashcards