Schaferbus

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Tillbaks till fortet

Av Sabina Grönqvist - 31 maj 2012 08:33

Då var det tillbaks till fortet om några timmar. Känner mig inte så värst uppvilad faktiskt.   Startade iallafall gårdagen lite lagom lugnt. Gick morgonrundan och satt sen i soffan ett bra dag. Uppdaterade mig på allas bloggar (som jag inte hunnit läsa på säkert 1 vecka). Blev kvar i soffan ett tag med filt, vovve och kaffe och tittade på filmen "New year's Eve" som faktiskt var lite småmysig.


Vid lunch kom mamma och lämnade bilen. Körde iväg till Falsterbo för långrunda & Khan fick simma efter en pinne och sen försökte jag lura upp honom att gå i sanden istället för nere vid vattnet där sanden var hårdare- träna ryggmusklerna  . Det funkade sådär eftersom Khan ville vara nära vattnet om jag skulle kasta en pinne eller så... 


Efter en snabb vända hemma var det dags att rulla ner mot klubben. Testade lite rallylydnad med Khan. RöeEva grejade också med Moltas och Leif gick igenom reglerna lite med oss. Det var faktiskt väldigt roligt men inte helt lätt att hålla redan på alla skyltar, hund plus mig själv  .   När vi var färdiga fick Khan ligga och ta det lungt medans Susanne & Ulla testade rallylydnad banan. Inte helt lätt för Khan eftersom Ulla löper, men jag tycker han var riktigt duktig. Det vägde han ju iof upp genom att anfalla Ula bakifrån när vi var på väg mot bilarna.  


Gick en runda tillsammans med Kattis, Leif & Sanne innan det var dags att rulla hemåt. Benzon mullrade på som vanligt & just igår tyckte Khan nog att han kunde skärpa sig & gruffade han med. Rätt kul att se hans min när jag röt till och fastän de sprungit efter frisbeen i full karriär vända Khan på klacken och kom springandes direkt och var sen noga med att inte gå nära Benzon & hans frisbee.    


 
 
Ingen bild

Susanne

31 maj 2012 09:02

Du skulle kunna anmäla till tävling när som helst!!!
Snacka om anfall från Khan;-))))) mumma mumma sa han;-).
Forta lungt din stackare...vet ju vad du har framför dig, blä...
Kramis

Sabina Grönqvist

1 juni 2012 08:59

Haha- jag har ju faktiskt råkat anmäla till en tävling ;)

Kramkram

 
Nina

Nina

31 maj 2012 09:02

Nånstans där vid skyltarna känner jag att, nä - inte både mig själv, en Kamelkung OCH skyltar :)). Kul att prova på nya grejer! Klart Khan vill vara nära vattnet och Benzon behöver allt sig en tillsägelse mellan varven :)! //Bamsekramar!

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

1 juni 2012 09:00

Jamen eller hur, kul att testa lite nytt :)!

Benzon behövde absolut en muller tillbaka tyckte i alla fall Khan en liten stund innan han tänkte om. *fniss*

/ Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards