Schaferbus

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Sabina Grönqvist - 15 maj 2012 05:30

Förra veckan var en rätt annorlunda vecka och det har blev väldigt lite hundträning. Istället har jag passat på att göra andra saker med Khan. Sitta i parken och bara mysa ( kan vara rätt nyttigt för Khan som annars bara rör sig i 120 knyck). I onsdags fick Khan dessutom följa med Tina till Romeleåsen och sen även en tur på Ribban. Enligt rapport hade han varit hur välartad som helst & det är ju alltid kul!   Det blev även en rejäl promenad till och från Tina på ca 50 minuter. Mina benhinnor var inte allt för nöjda av att gå den rundan i Converse skor. Rosa tejp är tydligen på väg... benhinnor är ju rätt sega och det brukar ta 3-4 veckor innan jag är bra. Alltså valde jag att hoppa över onsdagsträningen- sådär smart att träna när traska = aj! 


I torsdags var det symposium direkt efter jobb. Riktigt bra föreläsningar och så god middag efteråt. En bra start på långhelgen. I fredags hängde jag, mamma & Petra på låset när Ikea öppnade. Tack & lov har jag en snäll familj som hjälpte mig att kånka och skruva.  Min nacke & rygg var ju *hrrm* rätt stela efter närstriden med Kamikazen i tisdags. I lördags hann jag precis gå långrundan innan himlen öppnade sig och det fullkomligt öste ner. Tradigt för dem som skulle tävla, helt ok för mig som satt på första parkett inne i klubbstugan. Kul för Magnus med Cobra som gjorde en fin fin tävlingsdebut! 


I söndags när det fina vädret kom tillbaka packade jag in Khan i bilen och körde till klubben. Den var nog inte vår bästa träning. Jag var nog lite flamsig själv, men jag är supernöjd med att Khan inte jagade upp sig när det blev fel. Vi gjorde bara om och mestadels rätt.   Trist bara med en incident i fria följet som annars var grymme igår. Jag missade helt mamma, pappa + barn på typ 2 år som kom gående precis bakom oss. När de passerade oss tyckte pappa att det var en bra idé´att sparka på en fotboll och börja spela strandpingis med killen. Den frestningen blev alldeles för stor för Khan som ville vara med och spela. Han kom direkt när jag bad honom och höll sig sen hos mig, men fy vad arg jag blev! Frågade hur de inte tänkte där (hela appellplanen var tom & de går precis bakom mig med barnet en bra bit efter) och då svarar pappan " att man ska ha koll på sin hund"!? Ja, det är ju klart man ska men OM jag nu inte haft det då....   



Igår efter jobb somnade jag på soffan nästan direkt jag kom hem *oops* Vaknade lagom till att sätta igång och laga middag. Efter en stund traskade jag iväg på en hyfsad runda med Khan och det blev faktiskt lite träning också när vi var ute. Karamellerna tog slut rätt snabbt så det blev ett rätt lagom pass.   Fritt följ där jag tycker att Khan ibland hamnar lite för långt fram. Däremot början ingångarna bli bättre och han jobbar in rumpan jättefint. Alltså grejade jag med positionen och den blev riktigt snyggt med lite klick & karameller. Framförgåendet är jag också nöjd med. Några snea avslut (& ett där han vände sig om helt-que!?). Ställde honom rätt och belönade framifrån och de sista gångerna var det rakt och fint. Tempot på utgången börjar bli riktigt fint & jag slipper agera bromskloss med axelleden.   Avslutade med läggande under gång som var lite väl segt för min smak. Ok att Khan inte behöver gasas för det mesta men det för liksom inte börja se söligt ut. Alltså jobbade jag upp lite mer fart i läggandet men försökte vara noga med att motverka popcorn-effekten genom att vänta några sekunder innan jag klickade.  

Ovido - Quiz & Flashcards