Schaferbus

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Sabina Grönqvist - 24 maj 2012 08:55

Det har varit helt underbart väder under min ledighet. Igår startade vi dagen med frukost vid vattnet medan hundarna fick träna på att bara vara (läs: inte bada bara för att vi är vid vatten utan ligga & chilla). Eftermiddagen spenderade jag i parken. Parkerade Khan i skuggan och mig själv i solen. Mellan varven fick Khan springa efter frisbeen & behagade faktiskt lämna tillbaka den i min hand efter lite övertalning första gången. Kastade bara några gånger eftersom det var så varmt & sen fick Khan chilla igen.


Kvällen spenderades på klubben. Det fullkomligt vimlade av valpar, nyblivna aspirerande hundägare och träningsgrupper nere på planen.   Medan kurserna fikade passade vi på att invadera planen. Efter en liten uppvärmningspromenad körde vi igång. Kattis hjälpte mig med att kommendera oss i linförighet och klicka för raka sättande/ snygg position i svängarna och jäklar vad hon klickade  . Extra kul tyckte jag var att Khan snabbt ställde om från belöning till jobb igen. Språng marschen, som brukar kunna vara lite studsig, var superjättefin igår.  Körde 2 pass med paus emellan där Khan fick ligga och ta det lite lugnt. Funkade kanon fint.    


2:a passet fick Khan springa budföring till Kattis. Det känns som att GB:s tankar kring lugnt belöning istället för kamp funkar kanonfint. Igår satt Khan lugnt hos mig medan Kattis gick iväg, sprang iväg snabbt och fokuserat på "marsch" och gjorde superfina ingångar hos Kattis utan att kolla på mig. Körde 3 skick och sen paus totalt 3 omgångar. Ökade avståndet i varje omgång. Började med att skicka från samma avstånd, när Khan sen satt hos mig vände Kattis tyst om och flyttade sig bakom. Blev superbra!    


Nu ska jag försöka få lite fart under galoscherna & komma iväg på morgonrunda. Ska ta en sväng med Diva också innan jobb.


Ovido - Quiz & Flashcards