Schaferbus

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Sabina Grönqvist - 30 maj 2012 08:39

Har precis landat i soffan efter morgonturen med en kaffekopp. Khan har fått frukost och nu ligger han ute på balkongen och sover. Det är enda lediga dagen den här veckan & faktiskt är det inte så varmt- passar bra för lite hundaktiviteter. Planen är att åka iväg på långrunda någonstans, ska fundera på var bara.... 


     


Senaste veckan har det varit väldigt mycket jobb & väldigt mycket övertidande. 2 timmar igår t ex..   Alltså har det inte blivit så mycket hundträningen eller annat för den delen. Så igår tog jag tag i att snabbstäda lägenheten litegrann, men landade rätt fort i soffan. Khan har fått träna på vardagshyfs under veckan: gå fint på promenader, sitta fint och vänta innan rundor (framförallt hos mamma där han tydligen kan vara lite to happy). Jag har helt enkelt grejat med allt sånt här jag stör mig lite på men inte gjort något åt egentligen...   Lite hjärngympa har han oxå fått maten utspridd i parken alternativt i en sån här pyramid från Nina Ottoson.   

 

Frukost   Sol, en hund, kaffe, macka & så en park....    

Lite sociala aktiviteter har jag trots allt hunnit med mellan varven. I söndags var vi några stycken som traskade till Möllan för afterwork. På vägen hem fick Khan följa mormor & moster till bussen. I måndags gick jag långrunda tillsammans med en kollega i Pildammsparken innan jag traskade till gymmet. 


Det har som sagt varit mycket jobb och egentligen skulle jag jobba 4 helger på rad- hälften avklarade. MEN eventuellt kan jag bli ledig en av helgerna 8-10 juni som kompensation typ och det tackar man ju inte nej till. Det innebär dessutom en långledighet onsdag-söndag.   


Idag går alla tankar till Lotta med familj som igår fick säga hej då till sin älskade Hobbe    !   


Ovido - Quiz & Flashcards