Schaferbus

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Sabina Grönqvist - 19 maj 2012 19:35

Har precis landat hemma i soffan. Petra hämtade upp mig på jobb och sen åkte vi ut till skogen där delar av träningsgruppen höll på att avsluta sin träning. Petra hade tagit med sig lite proviant till mig som jag åt i bilen på väg dit. Thank you very much  ! Vi trampade ut våra spår direkt och medan de låg till sig hjälpte vi Nina med Yaxxon och Frasses träning. Frasse uppfann möjligtvis en ny gren när jag skulle stå som mottagare på budföringen men han var iallafall grymt söt under tiden.   


Khan har ju inte spårat sen jag vet inte när och därför la jag ner lite extra tid på att få honom i rätt stämning. Förresten var det då jag insåg att spårselen inte fanns i bilen. Tack Nina för lånet  av Yaxxons sele! Nu hoppas jag bara att mamma råkat ta upp spårselen & att den inte är borta. Är nästan helt säker på att jag kollade att den inte stals när rutan blev inslagen för någon vecka sedan. Ja hur som helst gick vi hur lugnt som helst till starten, Khan hade lugnet att sköta om toabestyr X 2 och jag kunde gå och sätta på SportTracker under tiden.   Jättefin start (ska jag vara petig liite väl mkt brack men absolut inget major). Första vinkeln var en spets & den tog han snyggare än han någonsin gjort. Precis efter hör jag lite kalabalik åt parkeringen till. Det visade sig att Diva ratade Leifs karameller och ville kolla vad Khan sysslade med. *Scvish* Det var en jäkla fart hon hade under tassarna... Ja- Petra fick springa på rätt bra hon också när Diva lyckats få upp vind på var vi var (smart tös).   När busfröet var infångat och påväg i nacktaxi till bilen släppte jag på Khan igen & han slog på näsen direkt.   Trodde att han hade ett tapp på mitten, men helt plötsligt kom där en pinne & ja, han var ju precis i kärnan *Oops* Jag skyller på att jag blev desorienterad av Diva- jag. Det blev ett spår på 850 m enl Sporttracker med lite klurigheter: spetsvinkel, återgång, störning av lillasyster, serpentiner- tog han klockrent- och lite annat roligt. Nästa gång ska jag fokusera lite på hans vinkelarbete som kan vara lite väl slarvigt. Idag var där stora partier där jag inte behövde hålla igen i linan  och då blev jag lite konfunderad på hur jag skulle hjälpa honom i vinklarna ( i vanliga fall håller jag igen lite extra om jag känner att han är lite yvig).    


Passade på att furminera Khan (och kolla efter fästingar) innan vi körde hemåt igen och det blev ju en del päls kvar i skogen. Nu ska jag strax ta itu med att laga lite middag medan Khan tuggar tuggis. Imorgon efter jobb tänkte jag hämta upp båda hundarna och köra ner till klubben för lite träning, förutsatt att det inte ösregnar eller haglar. Har ingen färdig plan åt Khan än, men Diva ska få öva lite följsamhet hade jag tänkt och ev lite jaktinkallning om någon i gruppen är kvar.      

Ovido - Quiz & Flashcards