Schaferbus

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Sabina Grönqvist - 8 maj 2012 08:15

Efter lördags megagoa träning vilade vi oss från träningen i söndags. Nu SKA JAG INTE träna sönder vare sig motivation eller moment något mer!   Jag är ju envis som synden & kan ju hålla på hur länge som helst... "Tyvärr" tröttnar ju Khan aldrig utan hänger på i mitt traglande. No more Mr wise Guy... Khan behöver fundera när jag försöker lära honom något nytt alltså blir det strukturerade träningspass med vila emellan. 


Platsliggning t ex går framåt med stormsteg tycker jag. Det känns som att jag lyckats få tillbaka moment på ruta 1 & kan faktiskt börja visa hur jag VILL ha det. Jag har varit supernoga den senaste tiden med träningspassen. Haft en plan (kör på samma rutiner som innan), hållit mig till den och sen fick han ju oplanerad vila = succé, eller som Nina sa GRYMMEGRYMME! Precis vad mitt mattehjärta behövde! Körde förresten en platsliggning i Pildammsparken på rundan igår. Första varvet var inte alls bra & där måste jag fundera lite vad det är som gör att han inte var med: kass uppvärmning kanske. Andra varvet blev superbra. Jag lämnar fortfarande inte lång, men kunde stå en bra stund trots människor bakifrån, fåglar som rivstartade några meter framför Khan & det kändes väldigt stabilt.   


Så till rubriken. När jag bröt vilan & tog ut Khan i dagsljuset insåg jag att han såg ut som en gammal raggsocka. Pälsen stack ut åt alla håll och kanter, han såg dammig ut och lite rultig. Alltså påbörjades projekt: skärpning! Mitt egna yttre kommenterar jag inte närmre än att konstatera att Beach 2012 är kört.   Numera går vi upp 8 våningar (tar hissen ner pga belastningen). Det rultiga försvann iof efter en rejält vända med Furminatorn. 

  

 

Fysträningen startade oxå med intervaller i parken på morgonrundan i lördags. Ibland är det tur att man har en hund som gör allt för en liten pinne. Lägger ut en pinne, går en bit kallar in, sätter Khan, går iväg igen och så håller jag på tills jag kommer på bra avstånd. Sen skickar jag honom tillbaka till pinnen. När han hittar den gasar han järnet mot mig och gör i det närmsta en perfekt ingång.    Körde det några gånger innan vi traskade runt parken för nedvarvning. Efter stretchingen satte jag mig på en bänk för att sola lite medan Khan som var lös la sig i skuggan en bit bort och somnade.   Vi blev kvar där en bra stund kan jag säga... 


Gick en långrunda i Pildammarna i söndags där jag var tvungen att sätta mig på en bänk och samla kraft för att orka gå hemåt. Har fått benhinneinflammation på båda sidorna, något jag får några gånger / år efter att ha varit gyminstruktören som inte vilade när jag borde (känns igen kanske...) Jaja, det går ju över med lite värme och vila. När jag kom hem klippte jag Khans onödigt långa klor och passade på att hutta in honom i duschen. Köpte en provflaska med nåt schampo som skulle hjälpta till med fällningen av kalufsen men det ver inget bra alls. 







  

Ovido - Quiz & Flashcards