Schaferbus

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Upp & nervänd morgon

Av Sabina Grönqvist - 31 oktober 2011 23:27

Idag körde jag lite bakvänd förmiddag. I vanliga fall går jag en vanlig morgonrunda med Khan när jag jobbar kväll för att sedan gå långrunda & lämna Khan hos mamma på slutet. Idag tog jag det lite lugnt på morgonen och gick på en kombinerad tränings-/långrunda vid halv tio istället. Det visade sig vara rätt bra eftersom vi tränade i totalt 1 timme (det blev inte särskilt mkt promenixande) 


-


Är riktigt supernöjd med framförgåendet idag. Inledde med att tala om för mistern vad jag tycker om att slunga sig mot bollen när jag lägger den på marken.   Framförgåendet idag var rakt med lugnt trav, ok några koll bakåt mot mig MEN han vände snabbt tillbaka framåt.  Belönade med bollen varje gång, tidigare har ju detta inneburit att Khan blir mer fokuserad på mig alt musklar framåt men idag gick han kanon alla gångerna.  Testade även att köra det på riktigt: före-stanna-gå upp till hunden -vänd och så före igen. Gick kanon!  


Körde ett rätt långt pass med fritt följ, gick nästan bara vänster svängar & försökte v e r k l i g e n vara tydlig med att flagga för att jag tänkte svänga (saktade ner lite och var tydlig med vänstra benet). Khan hängde på riktigt fint i svängen & satte sig rakt varje gång. Testade några höger svängar (där Khan nästan kan hamna framför ibland när han är lite för uppe i varv) & trots att han var rätt bra i stött höll han sig i fin position hela vägen.   


Fortsatte med läggande under gång- vilket jag inte borde ha gjort! Khan var helt slut efter framförgående träningen (som nog blev bra mycket längre än jag trodde) och hade lite bekymmer med att stanna kvar när jag utmanade honom. Jag BORDE ha pausat honom betydligt mer emellan...   Gick tillbaka till riktigt basic några gånger- gick några meter väntade 3 sekunder och gick sedan tillbaka. Sen traskade vi vidare på vår promenad.  


I slutet av rundan körde jag lite sitt kvar + ligg kvar som funkade kanon. B la läste jag Ninas blogg medan Khan satt på gräsmattan helt sysslolös.   


-

Efter lite kaffedrickande, nättande och sofflockshäng var det bara att snöra på sig skorna igen & traska till Hasselgatan för avlämning av Khan. 


-

Eftersom jag jobbade extra stora delar av förra veckan- för att hålla i HLR kurs för kollegorna- är jag ledig i hela 6 dagar nu!   Känns hur skönt som helst & jag är laddad till tusen för en massa hundträning. På torsdag ska jag träffa en kompis för en all out hundträningsdag t ex. 


-

Imorgon är planen att vakna helt utan väckarklocka, ta det lite lugnt på morgonen innan jag traskar iväg på långrunda. Egentligen hade jag tänkt testa apporteringen i appellen men har glömt apporten i bilen (som är på Hasselgatan). Hade ändå tänkt hämta upp bilen och köra iväg för att lägga hårda spår till Khan någonstans (tips på ställe någon?)... 


På kvällen har jag stämt träff med en kompis på gymmet. Egentligen har jag inte alls tid med egen träning, MEN det är bara att inse att jag inte kan stå & göra alla lyft, förflyttningar & sängbäddningar som jag gör varje dag utan att träna lite muskelmassa.  Alltså är min plan att hinna till gymmet i alla fall 2 dagar per vecka.  Lite extra kul att kunna träna med kollegorna också. Får prioritera ner städning några trappsteg helt enkelt!  

 
 
Nina

Nina

1 november 2011 08:51

*fniss* - då är det inte bara jag som behöver träna mig själv alltså :). Tips på bra spårställe för hårda spår: industriområdet runt ishallen i Limhamn :). Glöm inte droppflaskan ... med korvdropp alltså, inte den medicinska. //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards