Schaferbus

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Sabina Grönqvist - 9 oktober 2011 17:57

Sådär... då försöker jag blogga igen- bloggplatsen har varit trögare än trögast på sistone.  


-

 

I fredags fick världens finaste bumbibjörn somna in. Det går fortfarande inte riktigt att ta in att Carlzon inte finns mer. Samtidigt är jag (vi) så tacksamma för alla underbara människor som stötttar & ställer upp i alla väder.    Efter att Carlzon fått somna in åkte vi hem till Nina & Jonas mysiga hus i Bara, drack kaffe & pratade. 


Väl hemma igen var det bara att traska ut på runda med Khan som varit ganska eftersatt i veckan.

   


-

Igår körde jag mamma till jobb (det går inga bussar till Lomma på helgerna). Passade på att gå en långrunda vid havet när vi ändå var i närheten. Khan hade liite sparad energi att blåsa ur sig. Jag blev helt yr när han sprang omkring & blev riktigt förvånad när det visade sig att han trots allt var enormt hörsam.  Me-Khano Chan Chan Efter att ha dammsugit, städat badrum + kök, plockat undan och diskat åkte vi ut till skogen. Khan fick öva på platsliggning (igen   ) & sen gick vi en långrunda. Passade på att intervalla lite i sanden alt var det ju egentligen budföring från steg 1- bra gick det iallafall. 


-

Idag var det ju extremt fint vädet: krispigt och solsken. Efter lite Dr Phil och 2 koppar kaffe traskade vi ut på långrunda som blev en träningsrunda. Khan fick öva på att komma tillbaka med bollen, fritt följ med kanon attityd & position  hörsamhet ( vi fick sällskap av 2 rottweiler herrar på varsin sida som inte direkt ville säga hej   ).  Just det lite läggande + ställande under gång blev det också. Han är rätt snabb den där helium-ballongen, nu ska jag bara få till cement tänk också. Sen fick Khan bära sin boll hem stolt som en tupp. Passade på att busa lite på vägen hem, backade snabbt bakåt och kampade när Khan följde efter alt kommendera sitt/ ligg- för att Khan ska lära sig att göra något MED bollen (apporten) i munnen. 


-

Efter en tur ut på prärien landade vi nere på klubben där stora delar av onsdagstårtgruppen fanns: Nina, Cina, Vicky, Cobra & co, Gosia. Efter att ha kikat på när de andra tränade plockade jag ut Khan. Började med fritt följ som jag är riktigt riktigt nöjd med   - ska finslipa svängarna & framförallt ingångarna som är lite hafsiga tycker jag. Pausen gick hyfsat ok tycker jag, Khan for upp 1 ggn när Ajaxx fick sin boll på nära håll, men gillade läget rätt snabbt när han åkte tillbaka. 


 

-

Pass nr 2 körde jag tillsammans med Gosia. Nu jäklar ska jag få till det här med ligg KVAR och sitt KVAR. Det känns liksom inte lönt att gå vidare med moment om inte detta funkar. Planen var att lina Khan (så att han inte kan fly) och sen helt enkelt få tag på honom & lägga om på samma ställe. Nu reste han sig ju INTE, utan låg som en bumling.  Vi stod och pratade, jag sprang omkring, gjorde indianhopp och försökte verkligen vara störrig och tvinga upp honom- men se det gick inte.   Tills... jag plockade fram hans kampskinn och kastade omkring med det. 3:e gången for hann iväg och jag efter. Nu var det ju bara det att linan inte höll.    Jag riktigt såg när linan sträcktes, HA där kommer rycket & då tar jag honom. Sekunden efter fortsatte Khan framåt, plockade upp skinnet och seglade iväg.  Jag blev helt ärligt rätt full i skratt och skrotade den planen. Istället fick Gosia fatt i Khan och grejade med bollen. Efter 2 sekunder (MAX) låg han plats med bollen mellan tassarna, växlade mellan sitt-ligg-stå (bollen kvar mellan tassarna) la sig på avstånd medan vi traskade vidare- ja ni fattar var allmänt ett A-barn.     Det var rätt skoj faktiskt att stå vid sidan av & kunna titta, det är liksom svårt att se helheten när jag själv tränar. Jag SKA, SKA, SKA börja filma mer...   


-

Pass nr 3, med mig, uppe vid klubbstugan skötte han sig också som en allmän prins. Pass nr 4 grejade med samtidigt som jag hängde upp gardinerna hemma i vardagsrummet.   


-

Planen ikväll är att åka och handla, hämta mamma på jobb och sen laga middag. 

Ovido - Quiz & Flashcards