Schaferbus

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Sabina Grönqvist - 13 oktober 2011 05:30

Igår var jag verkligen inte särskilt pigg alls när väckarklockan ringde 4:30. Det tar på krafterna att vara igång hela dagarna och inte sätta sig i soffan förrän vid 22:30.  


-

Vid lunch tid körde jag iväg till Lund för att vara på föreläsning/möte om cancersmärta. Jag skrev ju min kandidatuppsats om just smärta & tycker det är jätteroligt att få jobba med det (+ HLR) på min avdelningen.  


-

Efter mötet hämtade jag mamma på jobb och hann inte mer än att gå en kortare rastrunda med Khan, byta om & plocka ihop träningsgrejor. Nere på klubben passade jag på att träna 2 pass med Khan innan mötet. Pass 1: Hörsamhet, fritt följ (fick tyvärr en hel del studs här eftersom han var väldans piggelin   ), snabba sitt/ligg ( de riktigt långsamma ger ingen belöning längre). Försökt störas lite med bollen, godis & att vara störrig själv. Det märktes tyckte jag på Khans koncentration att planen liknade en sardinask, MEN han skötte sig hur bra som helst.   Pass 2: fritt följ med folk som störning. Gick riktigt nära nära, vände, grejade och donade. Egentligen var det bara Jonas som Khan hade lite svårt med annars skötte han det rätt bra tycker jag. Växlade med att lägga honom ner och fritt följ.   Enda gången han egentligen for upp var när en ytterst pigg boxervalp kom i raketfart över planen med Ingers Hjalle i släptåg. Matten till boxer tog en bra stund på sig för att komma och hämta sin hund. Pass 3: (efter medlemsmöte & lång paus i bilen) fortsatte jag med inlärning av framförgåendet. Jag har ju grejat med det i omgångar, men med rätt långa uppehåll emellan så egentligen vet inte Khan vad "före" betyder. Har haft lite svårt att hitta rätt dragning ut för honom. Antingen rejält svajig gång med kontroller mot mig alternativt tjurrusning ut mot boll/leksak. Tycker jag fick till det rätt bra igår med en boll i varje ände + 1 i Khans mun. Varvade med att plocka bort någon av bollarna i omgångar. Fick till rätt många raka, lugna skick. 


Hemma igen gick jag kvällsrundan med Khan innan jag tog itu med disken och vattnade blommorna. Strax innan 23 landade jag i soffan för att varva ner lite med "Criminal Minds".  


-

Idag är det dags för möte/utbildning igen. Mellan kl 13-16 ska vi få lära oss det nya datasystemet för vårdplanering. Jag längtar redan... Planen är iallafall att gå en rejäl långrunda med Khan och träna lite: platsliggning, framförgående och ingångar. Ska försöka hinna med att städa lägenheten också så jag kan hålla fredag på riktigt sen.   

Ovido - Quiz & Flashcards