Schaferbus

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Sabina Grönqvist - 25 oktober 2011 18:28

Det var ett tag sedan jag bloggade, MEN det lär ju inte bli så svårt att skriva en sammanfattning: jobb, jobb, åter jobb och så hundrundor.   Det är ungefär vad jag har hunnit (& orkat) med sedan sist. Tyvärr gjorde den här jobbveckan att jag missade kursen med GB  , men jag hann iallafall ner en snabbis på lördags em för att säga hej (tack mamma som väntade på jobb med lunch   ) Khan & Diva fick iallafall gå en bonding tur a lá gå ordentligt i kopplet bredvid varandra och sen åkte vi hemåt.   


-

Den här veckan jobbar jag övertid, MEN är frikopplad från vården. Känns lite konstigt faktiskt. Hur som helst så har vi HLR (hjärt- & lungräddning) utbildning för personalen. Det ska hållas MINST 1 gång varje år och det var första gången för både mig och Petra. Jag tycker faktiskt att vi skött oss himla bra, vi har b la hållt tiden varenda gång. Jag avskyr ju själv när saker & ting drar över tiden så är pedantiskt noga med det. F rom 1 oktober är det ju nya riktlinjer som gäller & det funkade ju sådär att få ut böckerna igår eftermiddags när vi redan dragit igång.   Som tur var hann jag läsa in den 235 sidor långa riktlinje biblen i helgen   och igår tog jag med mig böckerna hem för att läsa in mig på dem.   Rätt skönt att inte behöva flexa in 06:30 utan 08:30 istället.  


Idag hann jag även med att springa på smärtansvarigmöte på lunchen... så jag känner mig sådär pigg där jag sitter ute på balkongen med datorn. Ska försöka hålla mig sysselsatt så att jag inte somnar innan sista rundan (som jag gjorde igår- fy skäms det vara bara att masa sig ut vid kl 01:30 när jag vaknade till   )


-

Imorgon ska jag hålla utbildningen helt själv och osmidigt nog är det nästan hela avdelningen som ska gå imorgon.     Men det blir säkert bra det med... lite svårare att hålla tiden bara eftersom jag måste kolla allas teknik själv. 


-

Khan har varit extremt eftersatt den här veckan. Han har fått sina rundor och så...men ingen träning alls faktiskt- förutom att öva på att gå i koppel med Diva. Har helt enkelt varken haft ork, lust eller inspiration- så ja, vi vilar oss i form eller nåt.   

Ovido - Quiz & Flashcards