Schaferbus

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Sabina Grönqvist - 3 oktober 2011 08:29

Vilket mög väder... Dimman som smög sig in över malmö när jag gick på runda vid 22:30 igår är ju om möjligt värre idag. Steg upp vid kl 06 & då gick det inte att se Hyllie vattentorn t ex- det går fortfarande inte för övrigt.   Tanken var att jag och en kompis skulle gå i Pildammarna innan jag gick till jobb- men av någon anledning bangar icke-hundägare när det spöregnar, är rått & dimmigt.   Jaja- det är inte helt fel att ta det lite lugnt i soffan heller. Jag ska i alla fall fixa lite "jag gör det en annan gång"  ärende: avboka tandläkartid, boka tvätt, handla hundmat (har bara 1 portion kvar) hämta ut paket från Jotex. Ja, sen ska jag gå den där rundan i Pildammarna.  


-

Imorgon är planen att röja lite i lägenheten, mumma över golven + kök+ badrum innan det är dags att jobba. Handla hade jag också behövt... Det är mycket med det värdsliga.   


-

Igår var vi ute en heldag i Vomb. Jag traskade Benzons spår i "ny" ruta och lyckades hamna i djungeln  Jaja, kortade ner spåret till ca 700 steg istället för 900 som planerat, la pinnar lite tätare & försökte att inte gå vilse. Benzon verkade i alla fall tycka det var kul med lite klurigt spår & tuffade på som tåget.   


Khans spår är jag riktigt, riktigt nöjd med. Starten var inte helt 100 % lite för mycket svusch i steget liksom MEN betydligt mer samlat än förra veckan. Jag hjälpte till och bromsade rejält direkt & visste var boxer-Nina hade gjort första + andra vinkeln. Khan tog vinkeln lite skakigt- vad är detta, det brukar ju gå rakt...   Redan andra vinkeln tog han hur fint som helst och sen spårade han i kärnan nästintill hela vägen. På några ställen gick han för långt i vinkeln ( inte mer än 1/2 koppellängd) analyserade fint, vände och gick rätt. Alla pinnar in + 2 extra som vi hittade i spåret.    




Även uppletandet är jag också himla nöjd med. Han plockade alla 4 föremål på 1 promenad ToR, sussade ut i fin fart & sussade in lika fort. Med 1 av föremålen tog han en lite för stor lov, men kom snabbt tillbaka efter lite pepp. Föremålen lämnar han ofta framför mig på marken, men jag grejar inte så mycket med det nu. Jag vill att han ska komma in snabbt (& rakt) med dem först och sen tror jag att resten löser sig med lite kamp hos mig.    Ett av föremålen var dessutom en skallra som lätt och hade delar som rörde sig. Hur fräckt som helst tyckte Khan   


Nu börjar träningsmotivationen sakna men säkert smyga sig tillbaka känner jag. Har plockat fram lite korv ur frysen till på onsdag & så ska jag författa en plan över vad vi ska träna denna veckan. Sehr seriöscht! 







Ovido - Quiz & Flashcards