Schaferbus

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Ingen bra dag på jobbet :(

Av Sabina Grönqvist - 19 oktober 2011 22:40

Nej, det var verkligen inte en bra dag på jobbet idag.   Den korta versionen är : övertid, blåmärke & en massa papper som ska fyllas i och skickas in. Jag var kort sagt inte direkt upplagt för hundträning utan ville mer åka hem krypa ihop under ett täcke och tycka sin om mig själv. Charmigt... eller inte! Rätt härligt det där att ha en 4-fot vän som inte har en aning om hur dagen varit utan är precis lika glad ändå.   Det hade liksom inte blivit bättre där under täcket i soffan. 


Kom i alla fall iväg till klubben via lägenheten för att hämta karameller och hundträningsjackan. Det var ju rätt tur för mein gott vad det blåste!  


Jag valde att inte lägga plats på Khan. Var verkligen inte i rätt sinnesstämning & eftersom han inte riktigt är "hemma" i det momenten kändes det inte direkt just att ens ta ut honom ur bilen.


Kollade runt lite på de andra & hann med att tala om för Cobra att det inte direkt gick för sig att använda mig som avstamp.   Hon gillade läget.... efter en liten stund. Passade förresten på att tipsa matte om att träna "det händer inte ett dyft mer just nu inte ens ett ynka litet sitt/ligg kommando". Cobra var inte direkt ett fan av min lektion kan jag ju lugnt konstatera.  


-

Plockade i alla fall ut Khan efter en stund & jag kan väl summera vår träning såhär: han gör sitt absolut bästa för att förstå, vara duktig & göra rätt.  Däremot blev han nog rätt osäker på mitt inte så balanserade nervpacket. Han blev studsig i fria följet (han är ju alltid PÅ, men brukar inte tränga eller studsa så). På framförgåendet vände han sig om och kollade läget- så ja jag bröt träningen där. Det kändes liksom inte riktigt rätt att greja när det var jag som var ur balans. Vid det laget var jag trött, kall och hade jävligt ont i armen.    Istället fick Khan göra ett fint ställande, fick sin boll & sen fick han springa runt på sina fartdåre rundor.   


Satt en stund i klubbstugan och innan det var dags att rulla hemåt traskade jag en runda med Khan. Han fick greja med sin boll och vi gjorde ett grymt snyggt fritt följ, började om från början med framförgåendet/ståendet och så fick han leka med sin boll inkl sitt/ligg under full lek.   Körde lite framförgående hemma i lägenheten sen & det blev rätt bra. Nu är mitt fokus att jag vill att han går ut snabbt & rakt, sen bygger jag på sträckan efterhand. Körde även lite kryp som blev hur bra som helst. 


-

Imorgon går taxibilen till Helsingborg tidigt på morgonen. Min plan är att fördriva tiden på Helsingborgs brukshundsklubb och träna lite med Khan + gå långrunda. OM det inte regnar får kameran komma ut på en luftningsrunda. På eftermiddagen kommer Diva hit på sin första passning. Buren har Cina varit gullig och släppat ner till klubben, så med lite kompostgaller lär det nog bli en lugn tillställning.   Imorgon är min enda lediga dag denna veckan, sen blir det jobb för hela slanten i helgen. Hade tänkt försöka hinna ner till klubben på fredag fm för att lyssna lite på GB innan det är dags att svida om till den vita pyjamasen. 


 
 
Nina

Nina

20 oktober 2011 10:30

Vissa dagar alltså ... :(. Hoppas att armen slutar göra ont snart. Skönt ändå att det blev en tur till klubben och liiiite bra träning iaf. //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Cina

20 oktober 2011 15:19

att ha hund är bra på många sätt :) Ett exempel är just att vi inte kan gömma oss under täcket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards