Schaferbus

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Jullovet är ett faktum för Herr Kamikaze

Av Sabina Grönqvist - 30 november 2011 09:29

Det är inte särskilt vanligt att jag är sminkad & igång sedan länge när jag jobbar morgon. Jag brukar nämligen försöka ta det lite lugnare med tanke på att jag i såna fall jobbar till 21:30. Idag var jag uppe med tuppen eftersom Khan skulle vara hos veterinären kl 8:30. Har hunnit med att dusch, sminkning, frukost (Khan fick ingen), runda, vet besök & lite ringa & kolla läget samtal. Rätt flitigt tycker jag fastän kl bara är halv tio.  


-

Khan ska opereras nästa onsdag då passar vet på att även ta polypen i örat som annars kommer sitta där och orsaka infektion på infektion. Den retar så pass mycket att han ständigt har en inflammation i örat (=irriterat) och kommer orsaka infektion efter infektion.   Är verkligen supernöjd med min vet som verkligen lyssnar på vad jag tycker. Khan gillar förresten också henne skarp & hånglade upp henne med kraft så fort hon kom in genom dörren.   Har precis pratat med "If" för att få koll på finanserna. De är verkligen super trevliga på "If"- serviceminded, inget klydd & har det där lilla extra.   


-

Igår kom mamma hit på frukost & efter kaffe+smörgås drog vi iväg till Ikea i hopp om att missa hjorden som annars brukar kampera där. Gick rätt smidigt att sussa igenom varuhuset eftersom jag visste vad jag ville ha- b la en skohylla/byrå till hallen. I kassan sprang vi på Lotta & mamma lyckades stressa upp henne rejält innan hon vända sig om.    


Körde in på Rusta för att fixa lite adventsljusstjärnor till vardagsrum+ kök- men där var det tomt på hyllorna.  Tvingade såklart mamma att fixa ner utställningsex så jag fick min stjärna till vardagsrummet- jag är nämligen alldelles för feg för att fixa sånt själv.   Hemma igen vidtog hundservice medan mamma & Johanna satte igång att skruva. Det blev verkligen hur fint som helst & nu börjar detta hemmet likna ett hem.    När de hade åkt hem, tog jag ett varv med Elextrolux innan jag gick sista rundan med Khan. Lite extra mysigt sådär att sitta i soffan när hemmet är piffat!


-

Khan fick förresten öva ett litet litet pass igår & gissa om han var peppad!   Ingångar, vänstersvängar (IN funkade för första gången- jösses vad han svängde in lallan  ) & så fick han sin boll.  


Pics i mängder:   


         

 



 


 
 
Nina

Nina

30 november 2011 10:44

Lika bäst att operera bort möget! Yaxxon fick ju 76 pencillinkurer (minst!) innan operation + en extra oepration och sen var saken klar. IF är mkt bra att ha att göra med :). Ibland är det helt enkelt bra att ha mamma med sig *fniss*. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

30 november 2011 22:27

Jamen eller HUR! Det luktar fortfarande rälig infektion i munnen på honom & antibiotika kuren skulle egentligen vara slut imorgon. :(

IF är supersmidiga att ha & göra med! Jag som i vanliga fall hatar att ringa officiella samtal som privatperson tycker det är helt ok att ringa If :) Att de sen fixar allting fort är ju såklart ett extra plus!

// Bamsekramar

 
Ingen bild

Anna & Lilly

30 november 2011 19:14

Vad fint det ser ut hemma hos dig! Ska bli kul att se det irl på fredag ;)
Jag köpte en fin liten julbock på Ikea i måndags, men den fick jag tydligen inte ha... Idag dog den beagle-döden....!

Sabina Grönqvist

30 november 2011 22:29

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards