Schaferbus

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2011 04:45

Jo- här var tanken att jag skulle visa en massa flashiga bilder från min & Khans träning i lördags.   MEN det gick inte alls att sno dom från Susannes blogg så ni får kika på de här istället. Bloggplatsen verkar för övrigt ha vaknat på helt fel sida & pratar för närvarande inte med varandra.   


-

Igår fick Khan en välbehövlig vilodag- hämtade honom hos mamma, gick hem och sen hände inget mer förutom kvällsmat & nattrunda. Han verkade för övrigt prick lika nöjd som jag med det efter en rätt intensiv helg. Förresten hade han varit med mamma på klubben & fick gå ORDENTLIGT istället för att busa med Ajaxx   Dä va oväntat! Mamma ville inte släppa Khan (HELT rätt) utan att fråga först eftersom han 1) love, love, loves Ajaxx och 2) f-u-l-l-s-t-ä-n-d-i-g-t blankar både henne & Petra när karbinhacken säger klick. Däremot - vilket mamma inte viste- är Khan fullständigt övertygad om att hela jordklotets bollar kommer från Gosias ficka & den fräcka tanten har dessutom lyckats få matte att alltid ha MINST 2 bollar med sig.  


Jag kände mig som en urlackad trasa efter jobb & lyckades inte med mer än att laga middag, gå ner med en kasse till pappersåtervinningen & titta på filmen "Matte söker husse" .  Listan på vad jag borde ha gjort var bra mycket längre än så, men ja... all talk no action! 


- Bloggplatsen gillar mig inte alls just nu, gör ett sista försök att skriva ett blogginlägg & sen ger jag upp!- 


Som sagt, försöker en sista gång...


Idag är planen att få lite mer gjort. Khans nya spårsele har ä.n.t.l.i.g.e.n kommit & det ska jag hämta upp på vägen hem. Hade tänkte göra det igår & var säker på var DHL låg, men hade helt fel och orkade inte klydda. Såklart måste jag ju testköra spårselet, så det blir till att köra iväg & lägga ett spår eller två till Khan. Sen är planen att lägga- suprise- en plats någonstans. Det är inte alls  så att mitt tålamod börjar tryta med den här träningen nu. Det känns som att jag har hållt på sen i somras med det här & det har inte hänt ett dyft.   Inomhus funkar, utomhus med koppel funkar, utomhus utan koppel funkar inte...Men ja- någon gång innan sin 10 års dag borde han ju fatta att jag kan gå mer än 4 steg från honom i mer än 0,5 sekunder utan att han behöver fara upp. Hoppas jag alltså.    Tänkte köra lite framförgående också där jag lägger ut godishögarna utan att Khan ser det. Lite suprise sådär, samtidigt som han får bekräftat att rak linje ut = godis. Tänkte köra lite läggande & ställande under gång också. 

Ovido - Quiz & Flashcards