Schaferbus

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Sabina Grönqvist - 27 november 2011 18:47

 

Den här adventsljusstaken har varit mormors. Tycker den är hur fin som helst och passar ihop med de övriga färgerna i sovrummet. Titta extra noga på pelargonerna utanför som jag hållt liv i ända sedan i somras.  Inte helt värdelös på blomfronten, t om mormor gav beröm vid förra besöket! 


 

Här ska det stå snittblommor i vaserna. Tomten har jag (alt Petra/Johanna) fått av mormor. Julpynt går liksom inte att ha på hasselgatan denna jul- så jag tog allt pynt till julgranen.   


 

Nä- jag äger fortfarande inte ett strykjärn så att jag kunde stryka gardinerna.   


 

Status: sjukstuga råder fortfarande.   MEN Khan känns faktiskt piggare i steget   & det firade han med att 1. Försöka dra omkull mamma på rundan (låg perfekt platsliggning när hon blev arg) 2. Skälla som en knast när jag kom för att hämta & 3. Göra lekinviter i soffan med repknut (& surt lägga sig för att slakta nämnda repknut när jag nonchalerade lekinviten   ). Jag gillar ju inte allt för mycket lekintiativ inomhus- eller utomhus för den delen, däremot är det helt ok att roa sig själv tycker jag. Det händer absolut att vi busar eller tränar inomhus, men när jag tycker det räcker så är det bra- punkt! Alltså surade Khan...det är jag övertygad om.     


-

I övrigt är stormen i Malmö ett faktum. Jag bor ju på 8:e våningen och behöver inte direkt titta ut för att veta att det spöregnar & blåser halvorkan. Det viner rätt rejält i vardagsrummet kan jag tala om, toaletten ska vi bara inte prata om. Det är lite extra skönt att ha en fyrfota, bepälsad väktare just precis idag.   Sitter med filt, varma dunsockor & tända ljus. Funderar på hur länge jag kan vänta innan jag måste ge mig ut på sista nattkissrundan.   Det har ju sina fördelar & nackdelar att ha en hund som ALDRIG tigger om att få gå ut, utan vet att man måste vänta tills matte reser sig & först då blir det fart under alla fyra tassarna!   


-

Igår julpyntade jag hemmet (plus varenda rum på jobb = 20 adventsstjärnor). Ska ta en tripp till Ikea på tisdag är tanken & handla lite till hallen + belysning & lite annat smått & gott. Håller på att välja ut bilder att framkalla, ska skicka iväg en beställning i veckan & då måste jag köpa spik.   Det är ju inga problem att spendera lönen i alla fall...


  

Ovido - Quiz & Flashcards