Schaferbus

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Sabina Grönqvist - 20 november 2011 17:56

Ja, den här helgen har ju varit extremt ohundig. Det har stått jobb på schemat & det har ju varit en rätt livad tillställning kan tilläggas. 4-5 överbeläggningar är mina damer & herrar numera en konstant nämnare istället för ett undantag.   Stackars patienter säger jag! 


-

Igår efter jobb träffades jag och Kattis för att gå en runda i pildammarna med våra jyckar. Det (också) blev rätt livat. För ovanlighetens skull var det inte Khan som stod för cirkusdelen. Han fick en hel del tillsägelser i början av promenaden: inget studs i kopplet, inga skenattacker på stackars Elvis, inget lukta på alla fläckar där Elvis luktat. Tog väl sisådär en 15 minuter innan han gav upp och traskade riktigt ordentligt resterande 1,5 tim.


Jo så till den livade delen:

För det första är det ju rätt mörkt insåg jag i parken som sådan- tydligen har kommunen inte råd med el eller lampor.   Sen visade det sig att det var filminspelning vid tallriken: Bollywoodfilmen 1920-Evil returns. Khan tyckte det hela var rätt fräckt - b la häst och vagn- medan jag, Kattis & Elvis var lite mera avvaktande.     Nästa "hjärtat i halsgropen"  händelse var en man som kom springade mot oss från en träddunge.   Rätt läbbisch och hundarna var sisådär nöjda. Vardagsdramatik deluxe! 


Efter rundan käkade jag löksoppa hemma hos mamma & blev kvar över natten.


-

Idag efter jobb traskade jag en runda med Khan och sen har jag faktiskt bara tagit det lugnt. Khan har roat sig med att ligga bredvid i soffan.  I veckan ska Khan till veterinären för sin årliga vaccination, jag ska till frisören och sen ska jag jobba varje dag förutom onsdag. Det känns inte helt fel att börja lägga eget schema på jobb- även om det är rätt meckigt att få ihop.   Att bara vara ledig 1 dag åt gången är sådär fräckt, men ja det är bara fram till jul, där jag förövrigt tagit 2 veckors semester.  


Håller fortfarande på att grubbla på det här med projekt: "vardagsuppsträckning" för Khan. Hitintills har det i alla fall blivit strukturerade promenader med EN chans till hörsamhet (Kattis är vittne på att jag satsade vilt i lövhalkan igår!) inget nosande eller vattna hela stan, JAG inte Khan bestämmer: utgångar genom dörren, plats i lägenheten där man väntar på mat, trappklättrande med stopp här och var medan jag antingen går eller skickar före & så mindre karameller. 


-

Imorgon tänkte jag galoppera ner på Ica och handla lite hårfärg & egentligen borde jag verkligen aktivera Khan innan jag. Hann har inte fått en meter aktivering sedan vårt magplask - OM man inte räknar gå ordentligt - på -runda med -Elvis, men ja motivationen är lika med noll. Tänkte ta med lite av frukosten så han får leta upp den på promenaden. 

Ovido - Quiz & Flashcards