Schaferbus

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Sjukstuga :-(

Av Sabina Grönqvist - 24 november 2011 10:27

Rätt så skönt med en extra sovmorgon. Egentligen skulle jag jobbat morgon idag, men byte pass- jobbar morgon fre-mån så det känns rätt skönt att slippa gå upp 5 dagar på raken. Jag är ju inte direkt en morgonmänniska.   


-

Igår hade jag min enda lediga dag denna veckan- har en ledig nästa vecka också. I förrgår luktade Khan verkligen pyton i munnen- min nosradar gick igång & varnade för infektion. Checkade tempan-helt ok, halsen och öronen. Såg ett område med rött i munnen & Khan svalde väldigt hårt. Ringde vet & fick en tid igår. Khan skötte sig hur fint som helst, stod stil utan krussiduller & lät vet klämma, känna & spruta.   Diagnos: rälig halsinfektion med metacam och antibotika. När vi ändå var igång bad jag vet kolla öronen (eftersom Khan flärpat lite med  f fa höger örat, har inte luktat något eller varit rött). Tydligen har han en polyp där som sitter & irriterar = ständig inflammation. Där var ingen öroninfektion igår, men hade garanterat blivit det om några veckor med tanke på hur irriterat det var omkring polypen.  Så nu är det verkligen vila som gäller för KamikazeKhan.  


Mamma kom och passade Khan medan jag klippte mig & det var inte mycket med honom alls när jag kom hem. Gick några korta rundor på kvällen bara. Hoppade av förklarliga skäl över en tur till klubben. Istället städade jag hemmet, veck tvätt, vattnade blommorna, diskade undan disken & sätta upp julgardiner.


-

Idag har Khan skuttat runt på promenaden, ätit sin frukost som en varg utan att tugga & tiggde järnet vid frukostbordet.   Mamma kom hit efter nattjobb för att passa. Vi åt frukost tillsammans efter morgonrundan & det var ju himla mysigt bara sådär. Nu ska jag bara komma ihåg att lämna kvar mina nycklar när jag går till jobb   

 
 
Nina

Nina

24 november 2011 12:58

Ibland är det inte så dumt att ha en känslig näsa och vaken blick, att lixom vara lite Khan :). Snart är han piggelin igen, skönt att ni fick komma till veterinären så snabbt och sätta igång med behandlingen! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

24 november 2011 23:01

Inte så dumt alls faktiskt! :) Nångång ska man ju ha nytta av att vara akutsyrra med känslig snok ;)! På någotvis känns det ju liksom skönt att jag inte ropade rök utan eld...!

Det var VERKLIGEN snabbt marscherat hos veterinären & det var ju inte en dag för tidigt som Khan fick meducin.


// Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards