Schaferbus

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Spontanpromenader & flygande schäfrar.

Av Sabina Grönqvist - 8 september 2011 09:27

Eftersom jag jobbade morgon+ kvällspass i tisdags var jag ledig igår. Gick en hyfsad truddelutt med Khan innan jag tog ett varv med städtrasan.  Torkade av lister, väggarna, element, skåpsluckor och dammsög golven. Kände mig rätt så nöjd när jag var klar faktiskt. Efter lite lunch traskade jag iväg på runda- helt spontant bestämde jag & Kattis att mötas upp i Pildammsparken. Elvis var på dagis men Simon var med. Det blev en promenad på hela 3 timmar.   Khan kan ju vara rätt bordus i sin hälsning så jag höll honom borta från Simon och vagnen. Kattis tyckte inte riktigt likadant och tyckte de skulle hälsa.   Khan hälsade hur som helst lugnt och fint på Simon (som dessutom har kommit på att man kan smälla till bordusa vovvar på nosen om de blir för mkt).   Båda killarna var hur nöjda som helst med att få hälsa på varandra och Khan ägnade resten av rundan åt att springa och kolla då & då att Simon var kvar i vagnen.  


-

Efter den promenaden hann jag bara hem och sätta igång med att mecka himmagjord pyttipanna. Hur smarrigt som helst.   


-

Nere på klubben var vi ju hur seriösa som helst och alla hade en plan. Khan fick ligga plats- MEN jag har bestämt mig för att lägga honom bredvid ett bra tag framöver. Dels för att jag inte vill att han ska störa de andra hundarna, men sen vill jag inte att han lär in en ful ovana.   Alltså låg Khan och Cobra en bit ifrån. Khan låg som limmad när hela valpkursen gick förbi 1 cm framför nosen, men när det blev tråkigt reste han sig upp och kom traskandes.  Körde några platser under kvällen b la när Benzon & Yla sprang budisar. Khans budisar blev ju hellre än bra. Springa det kan han och han sprang några extra varv när han ändå höll på. Är ändå nöjd med att han inte sprang till varken Benzon, Irene eller Tango som tränade bredvid. 


-

Hemma igen kröp jag upp i soffan med en kopp kaffe och tittade på tv. Gick en nattarunda strax efter 23 och sen hände det inget mer.   

 
 
Nina

Nina

8 september 2011 20:32

Hmm. Så där gjorde Yaxxon oxå ... innan 8 veckors platsbootcamp i Karlsborg där han fick lära sig att ligga med hakan i marken till dess att HUSSE tyckte det var tradigt :). Varje dag i 8 veckor. MINST 2 ggr. Buse :)! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards