Schaferbus

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Sabina Grönqvist - 2 september 2011 08:43

Sådär nu börjar det mesta komma på plats. Det är kläderna kvar som ska organiseras, läggas på plats och grejas med och sen finns det ett ton kartonger som jag måste släppa ner till containern också. 


-

Igår gick jag och Khan en hyfsad morgonrunda innan jag hämtade upp mamma. Lämnade henne på jobb (det var liksom på vägen) och sen körde jag mot burlövs center. Skulle fixa en dusch sarg och sängöverkast som jag visste att de hade billigt på Chili. Hann med att dammsuga+ torka golv innan Carlzon svischade in. Nu hade vi ju varit lite smarta och Petra hade lämnat buren här innan. In med Khan där så Carlzon fick kolla in lägenheten.   


-

Ida ( en arbetskollega) kom förbi på fika som blev fika- hundrastning- middag. Det finns en rasthage inte långt härifrån och där fick grabbarna grus röja järnet tills båda kastade sig ner i grusen och flåsade.   Lämnade av hundarna hemma, Carlzon var sådär nöjd med att det var han som fick burplatsen  , innan vi gick och shoppade tacos till middag.  Jag är lite chockerade över att ingen hund vågade röra kompostgallret utan höll sig på varsin sida- kan det vara chock måntro!    


-

Idag väntar piff av garderoberna och organisering av kläderna. Sen blir det långrunda tillsammans med mamma och Carlzon. Ikväll har Khan en date med Elvis i pildammsparken- jag & Kattis ska sitta hemma och dricka kaffe.  . I helgen är det tänkt att jag ska få skruvat ihop tv-bänken (eller få ben på den), lite lampor ska komma upp och sådär. Khan ska oxå få träna är det tänkt- nu måste han verkligen få komma ur sitt lunka-på-läge.  


-

Jo bilderna håller på att laddas upp så jag kompletterar med dem sen.      

Ovido - Quiz & Flashcards