Schaferbus

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Sabina Grönqvist - 20 september 2011 06:00

Helgen har varit rätt så effektiv tycker jag. I fredags dammsugade jag hela lägenheten, torkade av kök + badrum (expressvarianten) innan jag gick iväg på långrunda med Khan. Det blev 2 tim i Pildammarna med vardagsaktivering inkl platsliggning på en bänk mitt på Södervärn. Dessutom fick Khan bära hem några matportioner till mamma i sin klövjeväska. 13:15 någonting stod jag redo på jobb.  


-


I lördags ringde klockan 4:45.   Bara att stiga upp, äta lite frukost, piffa utseendet och traska iväg på runda med Khan innan han levererades till Hasselgatan. Flexade ut lite tidigare från jobb för att hinna långrasta Khan, handla på Malmborgs med ALLA andra i malmö, duscha, sminka mig OCH välja kläder innan jag traskade bort till Slottsstaden för kräftskiva med kollegorna.    Khan fick sova hos Petra eftersom jag började 6:45 igår morse. Kändes sådär lönt att hämta honom, gå hem, sova nån timme för att sedan gå tillbaka med honom. Det blev iallafall en trevlig kväll.  MEN jag tänker aldrig mer låta Khan sova borta. Det var kusligt tyst när jag kom hem på kvällen, tomt att sova och att vakna utan någon som sa god morgon med en pussattack...   Nej, det var rätt skönt att hämta hem honom.    


-

I söndags jobbade jag 06:45- 15:30. Gick till Hasselgatan för att 1. Rasta Carlzon 2. Hämta Khan. Stannade en liten stund för att Carlzon skulle få sällskap innan vi traskade hemåt. Promenaden med C gick hur bra som helst. Vi hade några diskussioner om hur man går i koppel och ev åsikter efter tillsägelser.   Jag vann... Somnade rätt tidigt i soffan (22:30 tiden) och vaknade bara tillräckligt för att traska in i sängen.    


   Mys i soffan.     

-

Efter jobb igår åkte vi i alla fall ut tillsammans för att rasta pälsarna på stranden. Det blev lite nyttig träning för båda hundarna. Khan fick öva på att vara lös och INTE springa bort till Carlzon (funkade kanon), ligg, sitt och lite "här" med Carlzon som störning-han gick dessutom verkligen in för rollen    Körde inom Netto på väggen hem, handlade lite billiga ben till Khan, toapapper och så ursnygga lyktor: 3 storlekar för 149 kr plus 1 väggklocka (det är rätt störrigt att inte ha en)


   Vägg som ska tapetseras om       

-

Idag är planen tvätta mellan 7-12, Khan ska få sin runda, sanera lägenheten och sen långrastning någonstans där pälsarna får sträcka ut lite.   

Ovido - Quiz & Flashcards