Schaferbus

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Sabina Grönqvist - 22 september 2011 20:56

Dags att författa en torsdagsblogg. Jag har hört att man ska blogga ofta, även om man inte har så mycket att skriva om. 


-

Denna veckan känns det knappt som att jag varit hemma  Khan har varit hos hundvakt numero UNO   Själv har jag gått tur & retur för att lämna, gått på långrunda, gått till jobb och så ja gått en runda till. Igår passade jag på att "låna" bilen när jag lämnat Khan för att köra till biblioteket och låna lite böcker. Jag behöver liksom något av varva ner med & tv är ju ingen hit numera.   Så ja, jag lånade "lite" böcker. Åkte hem om för att lämna böckerna, ville inte bära på dem när jag slutat jobb 21:30- hämta Khan & gå hem med alla böckerna. Landade i soffan innan 22 redan eftersom Mamma & Petra hämtade mig på jobb- TACK!  Medan jag ändå satt där la jag in alla räkningar inkl "dra från konto datum". Min lön är äntligen fixad och det passar rätt bra med retroaktiv lön x 2 samma månad som hundförsäkringen dimper ner i brevlådan.  


-

Idag hade jag en sån där hemskt tur: 8:30-17:30. Ja jag VET att många har såna arbetstider, varje dag. Men jag är liksom van att ha hunnit handla och så innan folkströmmen kommer.   Dessutom hinner jag med långrunda/träning om jag slutar 15:30, det känns lite mer tajt att hinna med allt när jag hämtar Khan vid 18-tiden. Hur som helst passade mamma Khan lite längre idag, medan jag åkte hem till en kompis som har en 11 veckors schnauzer nuffe... Nisse    Jag har helt förstört inomhus vett & etikett - det är ju så behändigt att busa med en sån liten...   För ordningens skull fick han fint vänta på leksaken, insåg att jag inte är en tuggis & att man inte morrar/skäller om jag håller i kopplet. Han tog det rätt bra.  


-

Khan var nog rätt nöjd med sin dag han med & somnade så fort vi kom hem. Själv passade jag på att ta en runda med Elextrolux för att utrota min nya inneboende Mr Dammråtta.   Imorgon kommer några kompisar på inflyttningsfest- det ska ätas ostbricka & drickas lite rött.  Min plan är att flexa ut tidigt från jobb, långrasta + aktivera Khan, springa in på Mobilia för att handla, duscha, piffa mig OCH torka av golven (plocka undan + dammsuga har jag gjort ikväll). Organisering & tidseffektiv is the key!       

Ovido - Quiz & Flashcards