Schaferbus

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Flexibel anställd

Av Sabina Grönqvist - 8 mars 2013 17:29

Nu har jag inlett fredagsmyset ordentligt. Ljusen är tända (måååånga ska det va), ett glas vin är upphällt, Khan är långrastad & jag har parkerat mig i soffan. Sjukdomstider härjar på jobb, både attack-influensa- &/eller calici. Det innebar att jag med väldigt kort varsel fick hoppa in och jobba natten som var. Laddade upp igår med en löprunda tillsammans med Khan i vårvädret (ok, soligt väder iallafall   ). Jag tycker inte det är så jobbigt att jobba natt däremot är det en nära döden upplevelse varje gång klockan skräller kl 05:00. Varför jag inte jobbar natt? Jo, för att iallafall jag känner mig så sjukt isolerad. Nu kommer det bli lite nätter under våren för att täcka upp där det saknas folk & det kommer ge mig lite mer luftigt schema, PLUS att jag kommer ta några semesterdagar här & där för att få lite återhämtning. BALANS    . 


Kände mig rätt så pigg (1 natt är ju liksom ingenting typ som att ha varit på fest). Hämtade Khan & gick till parken där han fick springa av sig lite. Sov fram till 13 & efter lite kaffe traskade vi iväg på en rejäl långrunda där Khan fick gå lös det mesta (koppel på vid stora vägar- där chansar jag aldrig). Lagom till att jag lämnade tillbaka filmer på Hemmakväll fick jag meddelande om att man fick hyra en gratis film- precis som i fredags. Inte mig emot. 


 




Har även hunnit med att ringa ett -rätt- irriterat samtal till Telenors kundservice. Ja, igen   ! Det är 6:e gången sedan jag blev kund hos dom 20 december 2012 som jag behövt ringa för att antingen telefonen eller det mobila bredbandet inte fungerar. Ok, att de alltid har varit trevliga, tillmötesgående & fixat problemet snabbt... MEN det börjar kännas som en tradig följetång. Lägg sedan till att säljaren inte var helt ärlig i affären om vad maxbegränsning på 15 GB innebär i verkligeheten.  Det framförde jag väldigt vänligt men bestämt idag & vips så har de uppgraderat mitt abonnemang f rom måndag utan extra kostnad    . 


-

Morgondagens planer är inte helt spikade, MEN det lutar åt lite lydnadsträning nere på klubben om vädret är fint. Det blir iallafall ett morgonpass på gymmet för att kicka igång helgen ordentligt. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards