Schaferbus

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Byggsök

Av Sabina Grönqvist - 4 februari 2013 11:21

Spöregn, blåst är det i Malmö idag. Inte helt inspirerande för en löprunda eller långrunda. Vi har iallafall varit ute på en morgonrunda & efter det fick Khan sitt nya FurDry täcke på sig. Efter den obligatoriska " jag tänker försöka få av mig det för jag hatar täcke" dansen (som jag faktiskt fick nog av & avbröt) bestämde Khan sig för att joina mig i soffan när jag gick igenom bilderna (300 st) från igår. Det är inte så vanligt att Khan tycker det är ok att gosa så jag sitter faktiskt kvar i soffan fastän jag satte på kaffe för en stund sedan   .


   


Igår var det skinande sol när jag vaknade. Drog på Khan täcket (eftersom vi skulle hoppa direkt in i bilen för byggsök i Svedala) och gick på morgonrunda. Khan som inte fått träna så värst mycket lydnad eller bruks på senaste tiden (hjärngympa har han såklart fått en då) fick nog någonform av glädjepsykos när han såg mig ta på hund- byxor & jacka. 


 


Vi var rätt många som samlades för att köra Byggsök. Bilder kommer snart, håller på att gå igenom alla. 


Khan fick ligga ner & pausa en stund innan han fick sätta igång med att leta busar. Första vändan är jag väl egentligen inte särskilt nöjd med, men han var iallafall glad   - lite för glad nästan. Just igår var min tanke bara att Khan skulle få lite aktivitet och ha kul. Alltså var jag inte så noga alls med hur han letade. Vi tränar ju inte sök så det spelar inte mig någon roll om han letar systematiskt eller inte. Trappan provade han att ignorera, men blev såklart tvungen att springa upp när han insåg att där låg en buse som han blev sjukt glad över att hitta. 


Idag väntar en tur till klubben & jag hade tänkte att Khan skulle få träna lite lydnad faktiskt. Ska fortsätta med att kräva lite mer möda för lönen   .  En långrunda ska vi också hinna med & jag tänkte ta en vända till gymmet. Min plan om en långrunda nere på stan skrotade jag så fort jag slog upp ögonen imorse...  


BILDER:



Dansa- pausa..... 



 



 


 


 


         

   


 
 
Ingen bild

Susanne

4 februari 2013 12:52

Khan vet vad han ska leta efter och nån systematik känns ju inte speciellt behövlig när de bara ska få ha kul:-)!/ Kram

Sabina Grönqvist

4 februari 2013 13:26

Precis min tanke... ;-)

 
Nina

Nina

4 februari 2013 13:24

Han skulle bara veta hur DYRT det där täcket är, då hade han kanske känt sig cool istället :). Vilka fina bilder på ösiga hundar! Ni ser ut att ha haft en helt underbar dag. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

4 februari 2013 13:27

Ja men eller HUR :)!! Nu verkar han ju faktiskt ha kommit på att det är lite gosigt ändå och snarkar i soffan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards