Schaferbus

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Sabina Grönqvist - 5 februari 2013 05:15

bring it on!! Iallafall om några dagar   . 


-

Igår var min plan att gå en rejäl runda i Bokskogen med Khan. Nu blev det inte så. När jag skulle köra av vid avfarten mot Oxie började bilen liksom woobla/hacka när jag skulle bromsa   . Bromsarna är helt nya- typ 1 månad gamla- så det borde ju inte vara felet. Körde vidare lite försiktigt & närjag  bromsade sista biten kändes det som att bilen liksom wooblade till. Stannade gick runt & kollade- kändes nästan som punka på däcket men det var det alltså inte. Tog en kort runda i Bokskogen iallafall. Insåg när jag kom tillbaka till bilen att det inte går att lämna in en så skit bil   . Alltså var det bara att köra iväg till närmsta bensinmack shoppa upp sig på dammsugarpoletter och sätta igång. Några poletter senare (de sista fick jag gratis av personalen-TACK   ) så är iallafall passagerarsätena rena. Köpte även dukar till listerna, panelerna & rengöring av sätena. JO  jag vet, egentligen är det billigare & precis lika bra med trasa & eget rengöringsmedel i en bunke MEN jag orkade bara inte med att springa 8 våningar med nytt vatten i regnet & dessutom skulle jag vara nere på klubben för träning & möte. Kvar att rengöra på bilen nu är skuffen (hade Khan med mig så jag kunde inte lyfta ur buren) & mattorna. Buren skulle förresten behöva en omgång med en högtryckstvätt, men det har jag inte så det får bli vatten & trasa där iallafall. Fällarna (stanken från dom är vidrig   ) måste också tvättas - det får bli när jag är ledig nästa gång. 


Nu luktar det fortfarande skunk i bilen men det går iallafall att andas & låta folk sitta på sätena.    


-

Väl på klubben var det dags för möte för en ny lydnadsgrupp som jag tänkte vara med i. Vi kör på prov i vår för att se hur det fungerar. Planen nu är iallafall att träffas på måndagar med en PLAN. Alltså får Khan träning måndag, onsdag & en dag på helgen när det funkar på mitt jobb. Resten av dagarna kan jag ägna till min träning/träffa kompisar o dylikt. Såklart kommer vi träna andra dagar också plus att vi fortsätter med 1-2 löpturer / vecka. 


Efter mötet tog jag ut Khan för att Nina skulle få hjälpa mig få ordning på Kamikaze genen. Satte på linan vid bilen ( den sitter där för att förhindra "du kan inte ta mig" incidenter) och gick enligt instruktioner på en rastrunda.  Vi körde ett rätt långt pass fritt följ där Khan fick gå en bra stund mellan belöningarna & jag fick öva på att gå rakt men framförallt långsammare. Mellan varven fick Khan sitta kvar & förutom ett misslyckat försök- det första- satt han kvar alla gångerna  . 


Riktigt nöjd med träningen rullade jag hemåt igen. Väl hemma tog jag tag i lite städning. Nu är köksskåpen grundligt rengjorda - vem kom på att köra små "ingröpningar" på köksluckor???   - på utsidan & badrummet sanerat med undantag från väggarna. Idag blir det att ta tag i att torka av lister & väggar i hela lägenheten, det är plaskvädret lämnar verkligen lerfläckar överallt & torka av golven. Balkongen får vänta tills våren har gjort ett lite säkrare intåg känner jag. 


-

Khan ska få sig en långrunda som vanligt efter jobb & sen ska jag köra till verkstaden med bilen- förhoppningsvis är det inget dyrt som behöver fixas   . Verkstan är tack & lov på gå avstånd hemifrån så Khan får hänga med och sen går vi hem OM de kan titta på bilen. Resten av kvällen lär ägnas åt städning & beroende på hur det går med bilen så blir det ett tur till gymmet också.  



Ovido - Quiz & Flashcards