Schaferbus

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Sabina Grönqvist - 26 februari 2013 08:45

Sådär då går jag av min passvända igår för att gå på igen imorgon bitti   . Donade lite med disken när jag kom hem & sen svimmade jag i soffan för att vakna 5 minuter innan det var dags att åka till klubben för träning med lydnadsgruppen. Jag fortsatte att greja med förberedelser inför träning (gå på runda tills Khan slappnat av) & ordning på torpet under fria följet. Med tanke på hur pepp Khan var under rastrundan -  -tycker jag faktiskt att det gick helt ok. Inga egentliga sammanbrott under själva fria följet- däremot var han lite väl störrig under sina pauser. Han får göra nästan vad han vill förutom att använda mig som trampolin & det var tydligen extra kul igår. Tillslut fick han pausa liggandes & det skulle jag såklart gjort tidigare framförallt eftersom han hade en grymt svooschig dag på jobbet. Ställande u gång gjorde han jättefint & läggande u gång oxå efter en helt omotiverad segeltur bort till ett annat ekipage- trodde han ja  , åkte tillbaka & fick göra om & såg snopen ut när han inte fick någon karamell för besväret. Gjorde om igen & då fick han såklart en karamell när han gjorde rätt med lite kli bakom örat innan ( som han nog gärna varit utan   ). Sitt kvar kändes också helt ok alla gånger förutom 1 där han helt sonika reste sig med snoozern på svaj. Jaja- det känns iallafall som att det går framåt om än med en rätt kass knophastighet kan jag tycka   



Kände mig faktiskt lite inspirerad när vi kom hem och passade på att öva lite på skiftena sitt/ stå & ligg/stå i hallen. Khan har en tendens att skutta framåt några steg i skiftet stå så det ska vi öva en del på- ett skifte i taget tänkte jag. Använde en sån där rund grön matta från Ikea för att kunna ha koll på baktassarna. Khan gjorde skiftet fint när jag stod på nära håll så nu ska jag bara ändra avståndet fram & tillbaka lite inomhus innan jag flyttar ut det. 


Idag kommer lönen & då vete katten om jag inte ska shoppa upp mig på t ex en träningsväska så jag slipper bära runt på en plastkasse med alla grejor till lydnaden & en metallapport- har lite julklappspengar kvar från mormor nämligen. Ska strax sätta på mig det officiella fejset & susa till Kattis - med en avstickare till Lomma för att lämna Petras mobil & handla fika. Om regnet håller sig borta tänkte jag passa på att ta ett lydnadspass på LaBk efter långrunda, fika & bebisgos. 


Ovido - Quiz & Flashcards