Schaferbus

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Sabina Grönqvist - 13 februari 2013 09:52

Igår var alltså min enda lediga dag. Jag hade sjukt bra planer: träna Khan, träna mig, långrunda & plocka lite hemma. Under förmiddagen kom däremot världens huvudvärk smygande. Jag har ju inte migrän- tack & lov- men det kändes nästan lite så, tror jag alltså...   Trots mitt jobb är jag ju inte särskilt beredd privat- äger t ex varesig paracetamol eller plåster. Tanken på att gå tvärsövergatan för att handla kändes inte alls lockande, alltså försökte jag sova bort skiten istället. Det funkade väl sådär. 


  • Träna lydnad med Khan - STRYK
  • Gymmet, jag - STRYK....   

Framåt eftermiddagen tog jag iallafall mig samman & körde iväg för att rasta Khan. Jag har ju klurat lite grann på det här med Khans action sökande beteende. Jag har nog överdrivit det här med "alltkulhänderhosmattebästatthållakollpåhennesåhoni
nteförsvinnernågonstans
". Hur som helst så har jag inte haft varesig godis eller leksak med mig på promenaderna sedan Khan kastrerades. Någon enstaka gång har jag haft godis med mig & delat ut mkt sparsamt. Istället har jag belönat med bus, lek & gos. Gos tycker väl inte Khan är så högt prioriterat- rätt bull faktiskt- jämfört med allt action betonat men ändå. Numera kan jag faktiskt gå på promenad utan att alla pinnar, löv eller annat bärbart sen som potentiell belöning. 


Igår busade vi alltså lite på promenaden men när Khan plockade upp en pinne struntade jag helt enkelt i den ( vi busar ändå, men jag ignorerar pinnen helt). Har ju stundtals issues med dukanintetamig beteende när Khan har saker i munnen. Den senaste veckan har jag däremot kunnat busa utan några tokryck trots pinne i munnen. När han sprungit av sig en stund började jag öva hörsamhet - fortfarande utan att bry mig om pinnen. Stanna, sitt, ligg, loss på avstånd. Belönade med att han fick springa vidare med sin pinne   . Efter en stund fick Khan lämna pinnen & gå vidare utan- det gick faktiskt utan någon diskussion eller försök att sno den igen   



Hemma igen vattnade jag lite blommor, diskade och så innan jag kraschade i soffan för att försöka sova bort attackförkylningen. Nu på morgonen känns det faktiskt helt ok- synd bara att jag ska jobba ikväll. 


   

Ovido - Quiz & Flashcards