Schaferbus

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Snigelfart

Av Sabina Grönqvist - 27 januari 2013 10:54

Den här helgen har jag verkligen inte haft mer än knapp styrfart. Rätt skönt det med ibland. I fredags fick Khan faktiskt vara hemma eftersom jag hade en kort dag på jobb & det råder status: Dunderförkyld på Hasselgatan. Den vill jag verkligen inte ha! Gick raka vägen hem efter jobb, hämtade Khan & traskade iväg på långrunda. Kvällen spenderade vi hos Mimmie, lagade lite mat tillsammans & sen kollade vi på Eva Rydberg teater på Youtube. 


 


Igår tog jag en innedag. Khan fick springa av sig i parken rejält på morgonrundan med lite hjärngymnastik under tiden & sen kröp vi upp i soffan med täcke, tända ljus & några avsnitt av Firman på Viaplay. Tog en paus i mysandet mitt på dagen för att gå & handla men annars var det inte mycket action just igår. Framåt kvällen fixade jag lite disken, vattnade blommor & traskade iväg på en långrunda med Khan. Khan har ju verkligen behövt bada några veckor nu & igår efter långrundan passade jag på. Vill ju gärna inte behöva gå ut på några timmar i det här vädret. Khan blev shamponerad & sen fick han ha sitt ny Furdry täcke resten av kvällen.


 


 

Jag tycker faktiskt att täcket fungerade rätt bra. Khan torkade snabbare & jag slapp dessutom torka alla vita väggar/möbler i lägenheten när han skakat sig.  


Kvällsmaten igår fick Khan i en aktiveringsleksak:

 


Idag hade jag egentligen tänkt packa en matsäck & åka iväg någonstans för långrunda. Men när jag vaknade imorse till värsta dimman, nollgradigt & megablåst bestämde jag mig snabbt för att köra vidare på temat: snigelfart & myshelg. Vi ska såklart gå iväg på en långrunda & jag tänkte ladda inför veckan med gymmet ikväll, men annars blir det soffhäng med tända ljus för hela slanten. 

 
 
Marlene

Marlene

27 januari 2013 20:13

Men tack så jätte mycket! Ja hon var enormt älskad och filmen gör henne inte ens rättvisa, så fin var hon. Världens snällaste.
Många gånger gräver man ner sig i sorgen och har svårt att komma upp. Men om man lär sig att fokusera på de fina stunderna och suger åt sig alla fina minnen så är det lättare att resa sig igen. Till slut kan man stilla sorgen och bära dessa ord med sig. Det är inte med tårar jag säger att du är borta, det är med glädje jag säger att du var min vän. <3

http://www.mafomy.wordpress.com

 
Nina

Nina

28 januari 2013 21:14

Det är bara nödvändigt att dra ner på tempot mellan varven. Man får ju rätt mycket gjort ändå ... när det kommer till kritan. Snart kommer våren och då blir man lixom mer fartfylld, automatiskt. //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Evelina - hundvardag.se

Evelina - hundvardag.se[/url]

9 februari 2013 14:45

Vilken fin badrock! :D

http://hundvardag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards