Schaferbus

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Sabina Grönqvist - 14 januari 2013 14:45

År 2013 har dragit igång med en rasslande fart. Jag har hittat en fin rutin för måltider (som jag varit URslarvig med under hela 2012) Smoothies heter min mellanmålsräddning. Tror även att jag börjat hittat en fin balans för att hinna med både min och Khans fysträning. 2 löppass / vecka för båda & 2 gympass/ vecka för mig, allt däröver är en bonus. Vill inte dra igång med extrema mål utan kör hellre bonuspass   . 


Förra veckan hade jag ju besök av Tina, en fd kollega. Hon hämtade nycklarna på jobb & hängde sedan själv med Khan resten av dagen. Någon dag ska jag läsa rasbeskrivningen för Khan- där ingår det t ex inte att släppa in någon man bara träffat en gång i lägenheten, traska på promenad med den samma & vara allmänt otrogen mot sin matte   . Fast jag tycker iof att det är en rätt nice egenskap så jag kanske struntar i högläsningen. 


Fick en superfin blomma som tack & dessutom fick jag oväntat låna Tinas cykel medans hon bor på Gotland- tack så mycket säger jag   ! Tror att "denlitelängremorgonrundan" passade rätt bra som premiärrunda. 

 


 


Besöket avslutade vi med en mysig långfrukost tillsammans med ytterliggare en kompis. 




Idag tränade vi faktiskt lydnad- och det kan jag knappt komma ihåg när vi gjorde lite mer seriöst sist   . Mötte upp Mariana på Lunds BK & för började med att låta Khan springa av sig. Fritt följ, sitt kvar & platsliggning stod på schemat. Resultatet var väl en lite blandad kompott MEN jag undrar jag om inte Mariana har avslöjat Kamikazen a ka Herr dufårgärnabelönamigNUjagtyckerjagvaritduktiglängen

og
  . Det blev extra tydligt när hon tog ut Vera ur bilen som kör precis samma stil (men med en matte som inte är fullt så väldresserad).   


Nu blir det lite fika för att försöka få upp värmen & sen är planen att dra till gymmet. Har fortfarande träningsvärk i benen så det får bli fokus på axlar & bålen plus lite cardioträning, ev lägger jag in någon pulstopp i övningarna istället har inte riktigt bestämt mig än. Imorgon är det jobb igen & då är planen att ta en löprunda efter jobb. 




Ovido - Quiz & Flashcards