Schaferbus

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Sabina Grönqvist - 19 januari 2013 19:15

Är parkerad i soffan medan Khan tuggar tuggben i biabädden & jag tänkte författa et blogginlägg. Var sådär inspirerad att åka iväg till Lunds BK för att träna lydnad när jag steg upp i morse. Himlen var grå, gråare, gråast & det var verkligen sådär rått som jag hävdar att det bara kan vara i Skåne   . Hur som helst var Nina snäll och hämtade upp mig i Malmö eftersom jag inte hade någon bil   ! Drack lite kaffe & satte ansiktet på plats innan jag tog vår packning i ena handen och Khan i den andra för att gå på morgonrunda. 


 


Någon vidare inspiration hann jag inte få under resan mot Lund. Men se det rådde Mariana snabbt bot på när hon tvingade mig att ta ut Khan först av alla. Min plan var att smyga ut honom när alla andra var upptagna   . Vårens melodi är ju att verkligen träna på våra akilleshälar så det fortsatte vi med. Inledningsvis var det ju rena mardrömmen. Khan studsade runt, skällde, for runt & bar sig åt MEN med pepp av Mariana kunde jag jobba igenom det och tillslut fick han minsann ligga kvar ändå- HA    . Runda nr 2 var något mindre brötig & vi fick faktiskt lite applåder av Mariana. Runda nr 3 som Nina övervakade & peppade var riktigt riktigt bra med helt rätt känsla! Lugnt och fint utan trams men framförallt mindre fokus på mig även i pauserna. Det låter kanske lite konstigt men även det här med fokus och allt kul händer hos matte kan bli lite för bra. Jag vill ha det lite mer svenskt- lätt & lagom typ   .      


 

Såhär fint kan han    ...!!!


Mellan varven hann jag även med att dona lite med Kattis & Elvis: budföring, linförighet & allmän bustant och sen figge till Yaxxon som tränade sökanskällningar. Båda hundarna var superduktiga. Förhoppningsvis kommer det lite bilder från Mariana ikväll eller imorgon  .


Väl hemma fastnade jag på sofflocket och har inte rest mig mer än för att värma lite tomatsoppa till middag. Just ja upptäckte när jag kom hem att spolknappen till toaletten har vandrat vindare till andra jaktmarken. Verkligen jättekul- på riktigt  . Tack & lov finns det en toalett i tvättstugan. Det blir till att ringa vaktmästaren direkt på måndagmorgon. Hoppas bara att det går att gå ifrån jobb 3 minuter också...   


 

Ovido - Quiz & Flashcards