Schaferbus

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Svensk sommar :-(

Av Sabina Grönqvist - 18 juli 2012 18:27

Semestern är igång på riktigt men solen lyser fortfarande med sin frånvaro *surar*  . Nu kan man ju tro att det inneburit att jag varit effektiv inomhus istället, men se det har jag inte varit. Förutom några maskiner tvätt & enstaka varv med Electrolux var det mest soffhäng med en bok som gällde. Rätt skönt det med! I helgen åkte vi iallafall upp till släkten. Det var i alla fall uppehåll & för att rasta oss lite gick vi på jakt efter blåbär, eller ja vi gick och Nils fick plocka. Khan har fått öva på något så tråkigt- men ack så nyttigt- som att göra absolut ingenting.   Det fick han förresten göra idag också när vi var i skogen tillsammans med Cina. När vi fikade fick Khan vara ute, men inte springa runt. Han var rätt duktig tycker jag & som lön för mödan kastade Cina upphittad pinne 1 miljon gånger till honom . Extra kul eftersom han kom tillbaka utan krusiduller lite som en jojo.  


   


I måndags när vi var ute på Revinge (i ösregn) ville Khan av någon anledning inte spåra utan gick till bilen när jag sa spår . Jag har klämt igenom honom och inte kunnat hitta något konstigt, han är inte röd i öronen eller halsen. Alltså var det liitte nervigt idag när det var dags att ta ut honom ur bilen. Var lite slarvig med lugn & fin proceduren eftersom jag ville kolla av honom lite, men se det var ett stort STORT misstag! Det är milt uttryckt att skriva att han verkligen ville iväg & visste var spåret gick  . Det gjorde ju att påsläppet mest blev pannkaka, alla har sett dem- schvuzz & vänta nu vad var det jag höll på med. Släppte linan & lätt honom irra runt på egen hand några sekunder, kallade in och ställde upp honom och när han sen fick gå iväg gick han bakåt kollade var spåret var och sen åkte vi iväg. Resten av spåret fick hur bra som helst.  Uppletandet är jag också jättenöjd med (minus åkturen på väg till rutan *aj*). Lugnt & fint på stigen, liite tjuvningstendens men inget major. Han jobbade på fint trots att det nästan inte var någon vind och så roligast av allt raka vägen in till mig med grejorna för lite kamplek . Jag struntar i hur han lämnar av med tanke på våra issues på den fronten, men idag kom han faktiskt in självmant i fotposition med andra grejen & hade inga planer på några avstickare. Goody! 


På tal om spår måste jag verkligen köpa en ny sele till Khan (är knappt sur alls över att få en ny sele stulen  ). Har fått låna Ullas gamla så länge av Susanne. Jag gillar ju verkligen Julius selen, men den är ju inte direkt nådig i inköp. 


Upplet av liten kotte när vi var i Knopparp.


Det var rätt högt gräs vilket jag inte tänkte på. Khan springer ju 4 vändor när jag går 1 & utan stretching var han rätt mör i framförallt bakbenen igår. *Ooops* Traskade iväg på powerwalk runda med honom för att få upp värmen & stretchade sedan igenom honom. 
       

 
 
Nina

Nina

19 juli 2012 07:17

Det där hände med Kajsa en gång (för 100 år sen). Det visade sig att hon var lite dålig i magen och enligt veterinären kan de oxå få magknip eller gasbildning. Gött att han var i stöt direkt dan därpå! Att göra ingenting är oxå träning, särskilt för somliga *host harkel*. Hoppas nu att vädret blir lite mer stabilt framöver! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

20 juli 2012 14:58

Det kan ju vara det kanske, men jag har inte märkt något alls. Idag var han verkligen inte med på noterna & slutade försöka :-(...

/ kram kram

 
Ingen bild

Cina

19 juli 2012 15:37

Khan var verkligen i stöt igår ;) Hur duktig som helst med att släppa pinnen - med uppfordrande min "nu så kastar du va" :))))

Sabina Grönqvist

20 juli 2012 14:57

Kasta pinnen en miljard gånger var tydligen en rolig lek.

Idag var han definitivt inte i stöt, blir lite skum på det här.

// Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards