Schaferbus

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Glassparty :-)

Av Sabina Grönqvist - 29 december 2011 08:30

Hann med lite av mina ärenden igår. Proplan har tydligen sjukt stora foderbitar & RC säljer inte mat till stora jyckar i små förpackningar så det var bara att ta en påse i högen med en mat som passar i pyramiden & såldes i liten påse. Khan bryr sig ju inte alls om foderbyte & kan käka Doggy om det kniper (bara det att de bitarna är sjukt små och inte precis är svåra att få ut). 

Däremot hann jag inte köpa ny kaffekokare.   Idag ska jag inom systemet för att fixa dricka till nyårsafton, hämta telefon hos mormor & fixa filmer för tidsfördriv. Har några böcker också som ska med i packningen. Beroende på hur jag ligger till tidsmässigt där, ska jag försöka fixa drickbart kaffe. 


Sen ska jag hinna med en långrunda med Khan och lite träning. Hade tänkt mig framförgående, apporten (med fokus på ingången- träna en sak i taget var det ja)... & sen står det helt still vilka fler moment som är med- förutom platsen då.   Kanske dags för en genomkörare utan platsen efter julledigheten...   



Igår var det dags för lite onsdagsträning trots jullovet inkl glassparty som Gosia bjöd på. Det hade som sagt kunnat räknas som en tårta OM glassen varit himmagjord.    Min plan var att gå ner på planen under städade former efter den påtvingade vilan. Nu visade det sig att det inte behövdes för Khan koncentrerade sig sitt allra bästa för att få klick, karamell och bollen.   Jag valde att stå över platsen. Det känndes lite dömt att misslyckas efter nästan 2 månaders vila med tanke på att det inte direkt fungerade innan. Jag fortsätter lite med platsträningsvilan faktiskt & grejar med de andra momenten i Lkl 1 och appellen. Känner att jag inte riktigt orkar ta itu med platsliggningen riktigt än... behöver fortfarande paus & Khan ska få känna att han är duktig istället för att göra fel hela tiden.   


-


Började hursomhelst med linförighet. Som kändes hur bra som helst. Snäva svängar, några svajiga vänstersvängar men som rättade till sig direkt. Efter en liten stund kopplade jag loss och körde ett fritt följ som också blev superfint.  Läggande under gång var snabbt, rakt & fokuserat. Varvade att gå kort sträcka, vända klicka- lite längre tid innan klick- längre sträcka + kortare tid osv. Några gånger på slutet satte Khan sig istället- why? troligtvis för att han var trött i hjärnkontoret. Rättade till och gjorde om innan Khan fick pausa med sin boll & lite kapplöpning med brorsan som också hade fått sin boll.   Just ja & så stod vi vid Ajaxx som sprang till rutan.     


Avslutade med hopp + återhopp var för sig. Eller egentligen att inte hoppa om jag inte säger det. Väntade extra länge innan jag kommenderade (eftersom Khan har svårt för att jag bara står & inget händer: jag vet jag vet titta jag CAN   ) och sa allt förutom hopp. Gick hur bra som helst, några gånger rykte det i tassarna på honom, men han valde att sitta kvar & sen hoppa direkt på "hopp". Körde inte hela momentet igår utan belönade för rätt beslut- sitta kvar alt hopp direkt, det ar själva lyssna+ självbehärskning -biten jag var ute efter. Ni märker väl att jag redan försäker skärpa mig till påskhelgen va!?  


Gick en runda innan jag körde hemåt och tittade på sista halvan av "The inlaws". Sjukt roligt film det där tycker jag. 

 
 
Nina

Nina

29 december 2011 09:08

Exakt - OM glassen hade vatt' himmagjord så :)). Khan såg väldigt välartade ut där ett tag, tyckte mig ana ett ganska långt läggande till på köpet :). Bra tänkt, fixa resten och ta tag i platsen när du känner att NU är det dags. Märkligt ändå att han ligger så länge och stabilt när du lämnar honom under gång *grubblar*. Ha en effektiv dag! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

29 december 2011 09:21

Tack :) Man skulle nästan kunna tro att han var väluppfostrad ett tag *fniss*;)

Ja alltså, det är ju lite skumt- faktiskt!
MEN samtidigt fungerade det ju inte alls på slutet. Läggande u gång var ett sånt moment som gick från en 10 till typ 0. Jag hoppas ju att liite ska bli bättre nu när han inte är sjuk... samtidigt som det nog inte är hela förklaringen till hans bristande självkontroll.

Precis så tänkte jag- träna alla andra moment & sen när jag känner att vi är i fas (och ensamma på plan) tar jag nya tag.

// Kram kram

 
smulan

smulan

29 december 2011 09:31

Trevlig blogg du har:) Fina bilder och kul läsning.

Ha det gott/ Smulan

http://smulansvarld.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards