Schaferbus

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Sabina Grönqvist - 12 december 2011 09:43

Ja, nu är det bara 11 dagar tills semestern (herregud så välbehövlig  - jag hade inte orkat till sommaren det är ett som är säkert ) och 9 arbetsdagar kvar. Förhoppningsvis är vårt önskeschema på väg att bli klart. Det hade ju liksom varit kul att veta hur man ska jobba efter semestern.   


-

På hundsjukfronten är det fortfarande intet nytt. Khan fortsätter sova & är förvånandsvärt nim att vila- han går fint i kopplet på promenaderna & vill helst av allt ligga bredvid i soffan & bli kliad bakom örat.   Nu håller jag tummarna hårt för att han får grönt kort av Anita nästa måndag så vi kan smyga igång lite mer normalt. Jag nöjer mig helt klar med normala promenader under vintersemestern & lite lugnt träning. Det börjar klia enormt i träningstarmen nu tycker jag... MEN huvudsaken är ju att Khan blir frisk & då vilar jag hellre lite längre än för kort.


-

I lördags tog jag itu med tvätthögen... tvättade alla handdukar, sofflackan och sängkläder. Medan tvätten snurrade passade jag på att traska morgonrundan. När tvätten var färdig vid 10-tiden tog jag itu med renlighetsnivån i lägenheten som verkligen blivit eftersatt mellan sjuk hund- vardagsliv och sjukt arbetsschema. Det tog nästan hela lördagen, med paus för hundrunda & en gosstund mitt på dan.   Skurrade alla golven för hand (Viledas mopp är verkligen en diss- skrapar mest på ytan liksom), torkade listor, torkade av väggar, skurrade badrum+ kök inkl köksskåp & putsade fönster på insidan. Det enda som inte blev ordentligt städad var ugnen, eftersom rengöringsmedlet tog slut.  


Lite skumt det där... efter operationen har det hänt flera gånger att Khan har kommit och velat bli kliad. I lördags när jag pratade med mamma i telefon, la han sig på min arm & somnade direkt när jag började klia lite- vi pratar ryck i tassarna somnade. Igår hände samma sak när jag satt i soffan & drack morgonkaffe.  På promenaderna är det samma sak, han kommer in, blir kliad lite & kan sen snussa vidare.


-

Igår var tanken att jag skulle ha en sån där lugn hemmadag, lite återhämtning efter arbetsschemat from hell. Fick ett telefonssamtal om att jobba extra igårkväll men tackade faktiskt nej. Det hade varit guld värt med alla extra pengar med tanke på Khan & vinterdäck- men jag kände bara att jag var tvungen att ha iallafall 2 sammanhängande dagar ledigt denna månaden.   Istället traskade jag iväg till gymmet & tränade nya BodyPump-releasen, gillade verkligen passets upplägg + musiken & la kanske på lite för mycket vikter.  Det straffar sig idag, när jag har visa problem att manövrera extremiteterna hit och dit. Jag var extra tacksam just idag att Khan går så fint som han gör i koppel, jag hade nog inte klarat att hålla emot (eller springa ikapp).  


-

På onsdag tänkte jag äntligen vara lite social nere på klubben igen.     Tänkte lyssna på när Leif Borgenlöv går igenom de nya reglerna. Khan får stanna hemma, vill inte att han ska ligga i en kall bil. Kom förresten på att jag glömt visa hans nya fina täcke. Täcket tillhör en ny kollektion (?) som säljs i djuraffärerna- MEN jag fick det för reapris 200 kr eftersom inget på reabordet passade Khan. Täcken är lite lite litet (framförallt upp i nacken) men för det priset är jag nöjd ändå & slänger på en filt om det krisar.    


-

Idag blir Khan hämtat av "Hundservice Diva & co" medan jag kan ta det lite lugnt innan det är dags att sussa iväg mot hospitalet. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards