Schaferbus

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Sabina Grönqvist - 13 december 2011 11:01

Det blir inget grönt ljus för Khan lagom till julsemestern. I helgen f fa har Khan varit mer än slö - men har inte haft feber -& igår när mamma lämnade av honom luktade jag "infektion" så fort jag satte mig i bilen.    Imorse när Khan totalratade maten var det bara att sätta sig i bilen & köra till veterinären. Feber, sårinfektion & ny antibiotikakur. Idag sprutade både metacam & antibiotika innan vi gick & imorgon blir det ett tel samtal på morgonen. Om Khan inte är bättre till imorgon är det bara att åka tillbaka för odling och resistensbestämning ( man testar helt enkelt vilken antibiotika som tar död på bakterien). Passade även på att väga Khan eftersom jag tycker han gått ner sig ganska mycket trots ökad matranson och mellanmål. Minus nästan 3 kg stannade vågen på    


-

Lämnade av Khan på Hasselgatan innan jag sprang inom apoteket på Mobilia för att hämta ut antibiotikan. Var sådär lagom kul att komma ut till spöregn & inse att jag glömt nycklarna på Hasselgatan.   Jaja, Petra fick köra en extra vända medan jag letade upp ett tak att stå under så länge.  


-

Morgonen blev iallafall lite mysigare. Ställde klockan så jag kom upp och såg SVT 2:s luciatåg, låg under en filt i soffan med kaffet & en lussebulle. Ska ta ett varv med Electrolux & vattenkannan innan jag traskar iväg till jobb. 1,5 vecka kvar till semester....   

Ovido - Quiz & Flashcards